Bulova only

Bulova komt steeds vaker langs op het HF.
En terecht!
Heb er zelf 2 en wil ze gewoon showen.
Er zijn er veel meer nu die minstens zo leuk zijn.
Laat ze zien, just for fun.
Geldt ook voor de vintage bulova’s natuutlijk.

Ik trap af met de curve en de snorkel.

Enjoy!


En de snorkel

38 likes

Ik Snorkel ff mee :wink:

27 likes

Mijn enige Bulova:

22 likes

666

23 likes

Bulova precisionist catamount dive watch 98b166.

Onderstaande schaamteloos van internet geplukt:
Details
Stainless steel case with a black polyurethane bracelet. Unidirectional stainless steel bezel with black and red top ring. Black dial with luminous gunmetal hands and index hour markers. Minute markers around the outer rim. the bulova logo appears at the 12 o’clock position. Dial Type: Analog. Luminescent hands and markers. Date display at the 6 o’clock position. Quartz movement. Scratch resistant mineral crystal. Screw down crown. Solid case back. Case diameter: 48 mm. Case thickness: 13 mm. Round case shape. Band width: 24 mm. Band length: 9.75 inches. Tang clasp. Water resistant at 300 meters / 1000 feet. Functions: date, hour, minute, second. Casual watch style. Bulova Precisionist Catamount Black Dial Men’s Watch 98B166.

Het draagt eigenlijk verbazingwekkend comfortabel. :+1:
En over het uiterlijk kunnen we het in alle rust hebben… :joy:

2 likes

Ik had hem dit weekend al even genoemd: mijn 96B214 Accutron II. Nog steeds heel tevreden met dit horloge. De hint van sunburst op de wijzerplaat, de vorm en afwerking van de kast en de erg fraaie wijzers, super. En natuurlijk het unieke uurwerk. Niet mechanisch, maar ook geen gewone quartz, heel precies (+3 seconden in 4 maanden).
Alleen gelijkzetten is een beetje lastig, omdat er wat speling zit in de minutenwijzer. Je moet hem bijna een halve minuut verder zetten dan je zou denken en na een minuut of zo lopen komt hij dan op de goed plek uit. Maar ja, meer dan twee keer per jaar hoef je dat eigenlijk niet te doen.

Ik worstel nu alleen nog met de banden, ben er nog niet uit. Deze die er nu op zit is voorlopig de mooiste en deze zomer ga ik heb eens op perlon zetten. Misschien zou een vintage band ook niet slecht zijn, als hij niet te dik is.

10 likes

Ik snorkel ook even mee,op het droge wel te verstaan,water gaat hij niet meer leuk vinden

6 likes

Fraaie klokjes, vooral die snorkels vind ik erg fraai. Ik zit alweer in dubio om er een bij te kopen voor de heb…

Had ik nu goed begrepen dat Bulova tegenwoordig eigendom is van Citizen?

2 likes

Klopt helemaal.

En dus ook binnenwerkje van Miyota.

Leuk spul die stemvork horloges :slight_smile:

13 likes

Deze combi vind ik ook zeer passend.
Dat van dat gelijkzetten herken ik.
Wel een irri-puntje hoor!

Door deze foto van jouw klok ben ik vorig jaar gek gemaakt @M_Singer ……
Dusss :laughing:

1 like

Yup! Stonden samen in een groepje op Baselworld!

Ik wacht tot ik een Super Seville langs zie komen :smile:

1 like

Het is geen ‘rasbulova’ maar toch…:wink:

2 likes

Heb in 2005 een Bulova Accutron Spaceview gehad. Baal er nog steeds van dat ik die ooit heb weggedaan, was echt een heel erg gaaf horloge.

Ik kon deze scherp op de kop tikken en hij is nu onderweg naar mij toe. Ben heel benieuwd!

image upload without registration

4 likes

Verliefd geworden op de Moonwatch
Toen beide snorkels gescoord maar stiekem vind ik de oranje versie mooier ondanks dat het geen chronograaf is. Nu nog de Accutron voorzien van een passende batterij…

10 likes

Bulova Precisionist Longwood 96B159



13 likes

12 likes