Bulova only

Plug and play

Vandaag weer eens de Accutron-II, 96B208, voorzien van de originele milanaiseband.
Draagt wel plezierig, maar ik kan maar geen warm gevoel krijgen van de band"aansluiting".


Waar zou ik nou een band van het broertje, de 96B209, kunnen vinden?
Internet al afgestruind maar zonder succes.
Zo’n band bedoel ik:

1 like

Snotverdorie, wat een onverwacht succes om de pols. Eindelijk een horloge met uitstraling, historie, looks en accuraatheid.

5 likes

Klopt, hem hem zelf ook!:+1:
En dat alles voor de prijs van …

3 likes

3 likes

Het is gewoon een topklok! Ik heb hem ook en er erg veel plezier van.:slight_smile:

1 like

Een oude bekende!:+1:
Hoe bevalt hij?

1 like

Prima! Draagt comfortabel en die “vloeiende” secondewijzer vind ik ook wel apart. De meeste mensen die hem zien denken dat het een hi-beat mechanisch uurwerk is. Ben er blij mee!

Harold.

1 like

Mooi man! Ik hoop dat hij bij jou veel polstijd krijgt!

1 like

NA

7 likes

6 likes

5 likes

Zojuist kwam ik deze tegen op internet. De Bulova 98b250. Persoonlijk vind ik hem er top uitzien. Een goud kleurig horloge mist nog in mijn collectie. Heeft iemand deze toevallig in bezit? Zou graag wat wristshots willen zien!

1 like

Ah, ik mag nu ook posten in dit topic!

Ik ga alleen iedereen teleurstellen, ik kan niet wennen aan het goud.

Morgen naar de edelsmit, en dan gaan we er waarschijnlijk een stalen van maken icm met een 14k witgouden 1601 fluted bezel. Ben er nog niet over uit wat ik ga doen met de wijzerplaat, maar er is een bedrijf die hem voor me wil redialen in Engeland :sunglasses:

4 likes

Vind dit zo een mooi horloge. Jammer dat het geen two-tone band heeft. Dat vind ik nl wel bij dit horloge passen. Zijn er nog meer horloge met een volledige dagaanduiding voor een leuke prijs ?

1 like

Dat ligt eraan wat je een leuke prijs vindt. Zelfs die Orients gaan nu al voor 375 nieuw zag ik :fearful:

Ik kan hem niet meer aanpassen, of het laten gaan.

Het is natuurlijk edelsmid

Wat een ontzettend gave klok, zonde om te veranderen.

1 like

Zonde! Hij ziet er nog goed uit. Wellicht niet makkelijker ( en goedkoper) om met een stalen te beginnen?

1 like

Als jij eentje kan vinden met 25J en de orginele stalen band voor een goede prijs, hou ik me aanbevolen. Plottwist: die zijn er niet :joy:

Als ik voor dat idee ga, sta ik -300 vanaf het punt waar ik nu ben. Het polijsten (lees: stainless maken) kost een prikkie, het vergulden kost 200+ bij Haveman in Voorburg. En als ik hem wil dragen, heeft hij wel een nieuwe laag nodig (en dan moet hij ook eerst gepolijst worden :smile:)