Bulova only

Precies, ik draag m’n 43,5 mm Archive Pilot eigenlijk veel te weinig, maar vandaag al de hele dag om:

8 likes

Ik ook, teveel concurrentie. Nu al een tijdje op leer…

1 like

Wat een prachtige leren band, dat staat heel goed, Ik heb deze band even genoteerd voor mijn Lunar Pilot (als je het niet erg vind) :blush:.

1 like

Zeker. Ik kan 'm net hebben met 43,5mm.

De velcro is puur omdat dezelfde velcro destijds door David Scott in 1971 werd gedragen.

Ik moet nog wel heeeeel lang wachten voordat de lume vergeeld is. Wat is dat mooi!

6 likes

Uiteraard prima! Aanrader…

1 like

Zeker mooi, helaas is er maar één exemplaar op de wereld…

1 like

8 likes

Vond nog een z.g.a.n. rode Hirsch in de kast, dus er direct maar even opgezet😀. Rood leer goed idee!

7 likes

Naast mijn bandjes van Kizzi flightgear, nu lastig te verkrijgen, heb ik als alternatief de bandjes van Luna Replicas:

Prima bandjes en heel wat beter betaalbaar dan Kizzi.

2 likes

Ja, die van Luna Replicas heb ik er nu op zitten.

Als je een 150 euro band tegenover een Speedmaster zet, dan valt het wel mee. Maar vergeleken met de Lunar Pilot is het veel geld voor zo’n strap.

Dit is de Skylab strap:

Mocht je er ook 1 willen, dan kan ik er ook twee kopen. Dat drukt de verzendkosten. Ze hebben ze in allerlei kleuren.

1 like

Loopt de band onder het horloge door? En zo ja, hoe draagt dat? Het horloge is al vrij dik.

1 like

Nee, dus je krijgt geen extra hoogte. Soms irriteert het klittenband wel een beetje, achterkant van de stof is toch wat ruw.

2 likes

Dankjewel voor de uitleg en duidelijke foto.

Goed dat je het zegt, dan ga ik 'm zeker niet kopen. Astronauten droegen het over hun mouw van het ruimtepak.

2 likes

Zo te zien hebben deze aan de binnenkant een lining die het wat comfortabeler zou moeten laten aanvoelen.

Maar voor nu sla ik even over, hoe verleidelijk ook. Heb nog een paar FKM banden laatst gekocht en die dragen ook heerlijk.

2 likes

7 likes

Interessant! Ik draag hem dus wel met de band onder het horloge. Maar het voegt nauwelijks dikte toe.

Wat is eigenlijk de correcte manier? :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik draag m volgens de foto’s van Luna Replicas:

Ook heb ik geen last van de band, die inderdaad wel ruw is.

4 likes

Beide zijn correct wat mij betreft :grin: met ‘mijn’ manier hoop ik slijtplekken te voorkomen en het scheelt iets hoogte. Al is dat bij deze bandjes nihil.

Verder even geswitcht naar wat bling:

Datum uitvoering vind ik voor deze en de Jet Star sowieso niet heel erg mooi. Op een of andere manier vind ik het gebruikte font niet echt wat. Zwart met witte cijfers was ook mooier geweest. Ach ja, er is altijd iets te wensen.

7 likes

Bulova is een heel interessant merk. Ze hebben enkele hele mooie horloges, maar de rest vind ik maar een bij elkaar geraapt zooitje zonder enige uitstraling of filosofie.

1 like

Afgelopen weekend eens mijn vintage Bulova Super Seville Day & Date uit +/- 1980 op de timegrapher gelegd. Ruim 45 jaar oud, en perfect lopen! Dat vind ik toch wel een prestatie :star_struck:

5 likes

Yes, hij doet t weer.
Gewoon batterij vervangen en resetten

9 likes