Bulova only

Daar is niks aan gelogen !!!

Ik vind het over het geheel ook meer body geven en een vintage karakter.

1 like

Steeds weer leuk om deze weer een tijdje te dragen!

7 likes

Via een omweg toch bij mij terecht gekomen @Eddio

17 likes

Heel veel plezier ermee!!!

1 like

10 likes

6 likes


Mijn Bulova accutron spaceview uit 1964.

Bij de opleiding uurwerktechniek was het gebruikelijk om voor het examenjaar, tegen een gereduceerde prijs, allemaal een Bulova accutron spaceview aan te schaffen. Dit om bij het examen te laten zien dat ook het werken aan een electronisch horloge in de vingers zat.

Helaas, toen ik in 1980 aan het examenjaar begon was er van hogerhand besloten om over te gaan tot de aanschaf van een quartzhorloge. Quartz was namelijk de toekomst. Was ook zo natuurlijk, maar wat een sof, een of ander nietszeggend quartzhorloge i.p.v. een Bulova accutron spaceview.

Het is een paar jaar geleden toch goed gekomen met de aanschaf van deze bow-tie. Aangeschaft bij de hier alom gewaardeerde Gerrit uit Nijkerk.

17 likes

Leuk verhaal en prachtig horloge :ok_hand:t2:

1 like

Dankjewel.

1 like

Wat een heerlijk ding is dat zeg! Heel apart ook dat die uurmarkeringen en logo zo dik zijn gedrukt. I like! :+1:


9 likes

Zojuist de Precisionist op een (bond?) nato band gezet. Vind het er goed op passen.

7 likes

IMG_8890

found a green perlon strap for my spaceview

9 likes

van

naar

8 likes

Staat hem goed!:+1:

1 like

Dank je wel. Het is geen groot horloge, 34mm, en de markeringen zitten aan de binnenkant van het glaasje. Ze zijn wel fors ja, had ik nooit zo bekeken. Wel in verhouding met de wijzers. Leuk dat jou dat opvalt.
Die jij om hebt schat ik meer 70er jaren. Erg mooi met die blauwe rand, en niets te veel op de wijzerplaat. Strak hoor.

1 like

Klopt helemaal! '72. (N2)
Ik vond het een erg “dagelijks” model. (Hacking, day-date en batterij besparende stand :+1:) Niet al te veel fratsen, maar nog steeds erg interessant voor degene die herkent wat het is.

Ook heb ik een conversiemodel uit '67 waarbij de markeringen juist heel minimaal zijn en hij er toch druk uit ziet:

Dat er bij jou alleen uurmarkeringen op staan maakt hem wel heel clean. Dat die markeringen dan dikker zijn vind ik dan ook wel gepast.

Ondanks dat ze klein zijn, zijn het toch erg aanwezige horloges. Dat maakt ze toch weer net een slag apart ten opzichte van de hedendaagse horloge trends.

Oftewel: Spaceviews zijn tof :grin:

3 likes

afbeelding|500x500, 75%

The replica of NASA strap.


Een oud krantenartikel uit september 1982.
Weet iemand of dit horloge ooit in produktie is geweest?

2 likes

Volgens mij staat grijs suede ook goed bij een precisionist:


Plaatje als voorbeeld

2 likes

Hele goede optie!