Weer eens iets anders van Bulova opgedoken: een Bulova met geïntegreerde band. Een hommage van een Breitling Tabarny.
Beetje klein naast de grote speedy
Kwam er zo 1 tegen vd week gebruikt en dacht zal ik het kopen en nu zie ik er 1 hier… Kende het model niet.
Staat sinds zojuist in het blauw! Erg fijn horloge, maar sinds de Speedmaster krijgt ie te weinig draagtijd. Tijd voor een nieuwe liefhebber dus en die zullen hier vast zitten, ook kijkende naar de populariteit van de normale Lunar Pilots en bijvoorbeeld de Moonswatch.
Wat een dunne band tov de kast, draagt dit gek?
Valt dus echt mee. Ik heb hem op een Eulit perlon gezet. Draagt heel lekker. Na een paar dagen ben je er aan gewend en vind je dat ‘normale’ horloges te dikke banden hebben…
Deze Bulova hebben ze zo origineel mogelijk proberen te houden. In de vijftiger jaren was dit de breedte van een band.
Haha. Ach, wat in de mode is of gangbaar is is tijdgebonden. Mensen die 10 jaar geleden met 50mm rondliepen en nu het hardste roepen dat 40mm veuls te groot is bijvoorbeeld.
Is ook zo! Dit is ook een typisch gevalletje; “Ik zou hem er niet voor laten liggen.”
Yep Bert, ik vind hem echt in heel veel opzichten gaaf. Je moet eens naar de Blancpain’s uit de jaren vijftig Googelen.
Toen ik deze Bulova voor het eerst zag dacht ik dan ook dat het een fifties Blancpain was…