Bulova Railroad Approved.
Gekocht voor later, deze Bulova Railroad Approved.
Voor over een paar jaar, als dit horloge vintage is (hij is uit 1992: T2-code bij Bulova), en ik zelf nog veel vintager.
Voor als ik straks te beverig ben om op te winden: dit is een ETA-955.122 quartz, dus die loopt zonder opdraaien.
Voor als ik hem straks eens vergeet om te doen en hij dan stil zou staan als het een automaat was, want hij loopt dus op een batterijtje.
Voor als ik niet meer zo greepvast ben en hem weleens laat vallen, hij is niet zo kwetsbaar als een stemvorkhorloge.
Voor als de oogjes achteruit gaan: lekker grote cijfers, heel duidelijk.
Voor als het geheugen wat minder wordt: geeft ook de dag en de datum.
Voor als ik ga krimpen en magerder wordt; kast is 35mm diameter, 17 dik en 18 lugbreedte: dat past dan later wel.
Voor als ik hem gewoon straks kwijt ga raken: kostte nog geen honderd euro.
Voor als ik straks geen auto meer kan rijden en de trein moet nemen: dit klokje loopt in elk geval wèl op tijd.
Kortom: helemaal op de toekomst voorbereid.
Alle gekheid op een stokje: ik googelde wat op “Bulova, Accutron, Rail*”, zoekend naar een Accutron Railroad 214.
En stuitte op deze, voor weinig.
En kon het dus niet laten om deze te laten liggen.
Terzijde: de kwalificatie “Railroad Approved” op een kwartshorloge vind ik wat curieus, tenzij het zou slaan op de layout van de wijzerplaat en de wijzers.
Hier een paar iPhone-fotoos: