Bulova repareren of oud ijzer?

Op 3 mei 1999 kocht ik onderstaande Bulova nieuw bij een juwelier. Na de gebruikelijke tijd was de batterij leeg. Deze liet ik vervolgens vervangen bij diezelfde juwelier. Helaas kwam er daarna wat vocht in het horloge en liep het niet meer. Reclammeren bij een juwelier hielp niet en -jong als ik toen (nog) was- liet ik het er maar bij. Vanochtend haalde ik het horloge weer eens uit de kast na een jaar of 15 nadat ik er vannacht om een onverklaarbare reden aan dacht.
Zijn er forumleden die het model kennen? De doos en papieren heb ik nog maar daar staat het model niet op. Op het horloge zelf is te lezen “Perpetual 2099 Calendar”. Een ref nr kan ik niet echt ontwaren. Volgens mij lees ik 343011 op het deksel maar helemaal zeker ben ik niet. Op de bon staat: Bulova 37683. Wat denken jullie? Zou een reparatiepoging de moeite waard zijn? Of er maar gewoon afscheid van nemen?

Vind je hem mooi of heeft ie emotionele waarde? Dan repareren. Anders kosten/baten tegen elkaar opwegen :slight_smile:

1 like

Denk niet dat ik m zelf nog zou dragen en het heeft geen emotionele waarde voor me. Vind het horloge wel mooi maar hij is me te klein (34 mm). Was vooral benieuwd naar het model om een kosten-baten afweging te kunnen maken.

1 like

Een nieuw uurwerkje met inzetten kost al gauw rond de 60 - 70 euro…Persoonlijk zou ik dat er niet meer aan uitgeven…slordig van de juwelier btw.