Iemand hier een tip wie er veel verstand van heeft maar niet gelijk een full service van €175 euro vraagt? Of zou het ook zoiets als de batterij kunnen zijn? Heb de batterij wel volgens de manual omgekeerd geplaatst en het zou de juiste moeten zijn. Heb het horloge ook al proberen te ‘starten’ met een tikje op de knokkels… geen resultaat behalve een zachte toon van de stemvork.
Ik heb het idee dat het uurwerk er erg goed uitziet. Geen lekkage of iets dergelijks…
Even Gerrit van www.accutron.nl (Nijkerk) naar laten kijken. Prijs voor een service weet ik niet, ik weet alleen dat hij goed is. Succes.
De mijne deed het ook niet: los schroefje in de kast en er moest een nieuwe isolator in. Samen met ook nog een nieuwe batterij was ik maar enkele tientjes verder. Maar ja, kan natuurlijk van alles zijn.
En hoe lang geleden was dit ongeveer?
Thanks ik ga maar even een bubbelenvelop zoeken…
Succes! Ben benieuwd wat er aan de hand is!
Ik heb afgelopen week mijn horloge terug van Gerrit, naar volle tevredenheid. Hij communiceert duidelijk en geeft vooraf een prijsopgave. Als je de reparatie niet doet rekent hij 25 euro onderzoekskosten.
Ok. Misschien is het dan wel leuk om even langs te gaan. Dan kan je volgens mij meekijken. Het zijn echt heel bijzondere uurwerken.
Ik wilde er graag heen maar het zou lastig worden om een afspraak te maken, en ik was te ongeduldig om lang te wachten. Gerrit heeft wel een prachtige serie foto’s gemaakt van de reparatie die hij mailde.
Ok bedankt voor de tip. Dan toch maar opsturen.
Gelijk een secondewijzer laten plaatsen,die soepel glijdende wijzer wil je juist zien bij een stemvork horloge.
Verder ziet deze er mooi uit.
Mee eens… wil er eigenlijk één met het Bulova logo laten plaatsen. Is dan niet origineel maar wel mooi. Het kan ook goed icm de nogal lege wijzerplaat
Het is zeker de moeite waard om een afspraak te maken. Ben er nu 3x geweest. Echt genieten.
Ik volg dit topic ook met interesse, want misschien wordt het eens tijd om mijn al jarenlang niet meer lopende Accutron ook eens te laten repareren. De mijne zoemt wel, maar loopt niet.