Bulova Super Seville: hoe bracelet open maken?

Leer die jongen maar een lesje.

3 likes

Dat “thursday” hebben ze op de wijzerplaat geprint dan? :grinning:

1 like

Ik heb deze vuiligheid gevlagd, vent.

4 likes

Snap hem niet.

Ah, ik lees wat je zei nu al weer anders. Ik dacht dat je impliceerde dat jij dacht dat het een (afwijkend) glas voor een model met andere datumplaatsing was (Date?). Niet dat ik geloof dat die een andere datumplaatsing hebben, maar ik geloof nu ook niet meer dat jij dat gelooft. Snap je het nu? :beers:

Weet iemand toevallig wat het part nummer is van de kroon (GOUD KLEURIG)

2 likes

Absoluut… niet.

:joy:

Maar in deze Bulova Super Seville zit een aftermarket glas gemaakt voor de Rolex Day-Date 36mm. Die horloges zijn qua maten op papier hetzelfde, alleen bij het Rolex uurwerk staat de datumschijf iets verder naar buiten. Voila, de scheve datumloep verklaard.

Mag ik je een tip geven als je gek bent op die Bulova? (hij ziet er voor de rest piekfijn uit).

De fluted bezel is er net zoals bij een Rolex af te wippen. In plaats van dat je ellendig lang op zoek gaat naar een gouden kroon, lijkt me dat je beter naar Haveman kan gaan en de fluted bezel + kroon samen een goudlaagje geeft. #omdenken.

Dan klopt het ook precies en ziet die eruit als nieuw. Alleen dan even een datumloep plakken :smile:

Als je nou gelijk het R woord gebruikt had :stuck_out_tongue:

1 like

Waarom zet je dat linkje er nou in! Ik schrok me kapot!

Het is geen originele bulova kroon vandaar, maar de tip van Haveman ga ik onthouden thanks

1 like

Ah te snel gekeken. Nou, zal ik je vertellen dat ik ook een Super Seville heb gehad, zonder de orginele kroon?

Ik kon hem niet vinden.

2 likes

Dan kan ik het wel vergeten:joy::joy:

1 like

Voor de volgende aanschaf, waar kan ik aan zien of het een originele dail is of niet?

Lettertype op de wijzerplaat, maar wees gerust. 95% van de stalen versies is een redial. De gouden varianten wat minder, die bleven (misschien door de lak?) wat beter.

Ah kijk eens wat ik net vond op ebay. $935,-

Kast is opnieuw opgemaakt (niet verkeerd gedaan), maar zie het datumloepje.

EN ER STAAT OYSTER PERPETUAL OP DE DIAL, ZOO BOOOS :man_facepalming:t2: :man_facepalming:t2::man_facepalming:t2::man_facepalming:t2::man_facepalming:t2:

Haha die is duidelijk ja :joy:

Thanks voor de tip!

1 like

Oh wat in waarde trouwens heel veel uitmaakt, heb je een 17J of een 25J uurwerk?

De 25J heeft hacking & handwinding, de 17J niet. Heel makkelijk te checken dus door de kroon op de uiterste stand te zetten.

Volgens mij 25j want ik kon 'm handmatig opwinden. Ik neem aan dat de andere dan dus meer waarde heeft? :joy:

1 like

Haha nee de 25J is meer waard :+1: :ok_hand:

1 like

OK top, dat is weer een meevaller :grin:

1 like

Ik dacht “ach, die zal vast niet echt zijn, die link”.

9d88ab96d8cd5ca5487ec11d245fe2ef67e0dd256b67de25746adcc49d29c7b0

3 likes