Bulova Super Seville: hoe bracelet open maken?

:smile: Ja ja, een paar stevige dijen bint dat.

1 like

Han, is er ergens een foto waar een originele en redial naast elkaar te zien zijn? Wat maakt het verschil? Interessant om te zien

1 like

Dit is een orginele:

Let op de merknaam, beetje hoekig

En kijk nu eens naar deze:

Of naar deze dus. Alle 4 verschillend :face_with_raised_eyebrow:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf weinig om geef hoor. Die ik had was ook een redial. Ik heb liever een mooie opgemaakte plaat zonder beschadigingen dan een vergane plaat waar ik op moet kijken.

Maar het is goede business. Alle oude Bulova’s gaan naar Korea, kast wordt opgemaakt, redial, afgesteld (service geloof ik niks van) en bam, voor 500-1000 piek op eBay :zipper_mouth_face:

3 likes

ja, deze gaat nog maar 2 x per week de juiste dag en tijd aangeven…

1 like

Ik dacht al, waar blijft-ie toch met dat ding…? :upside_down_face::slightly_smiling_face:

1 like

Haha ehhh nou dat was best een duur grapje, ik had namelijk het idee om van een goldplated een stalen versie te maken met een witgouden Rolex fluted bezel.

Alles aangeschaft, door een edelsmid de goldplating van de kast af laten slijpen en toen bedacht ik me dat de rest nog te duur werd en heb ik een “nieuwe” gouden kast gekocht om de hap de deur uit te doen :zipper_mouth_face:

Ik vind het soms moeilijk om goede ideeën te onderscheiden van minder goede ideeën Peter :roll_eyes: :smile:

3 likes

Nog één stapje verder en ze zetten een Rolex kroon op een SKX :woman_facepalming:

:raising_hand_woman:

Over redials, ik vind het lettertype van de tweede foto (de stalen) nog wel lastig, dat lettertype lijkt wel heel erg op de eerste.
Wel lijkt het dagvenster groter, of eerder nog de letters op de dagschijf kleiner.

Mag ik vragen waar je deze gekocht heb !? Ben ook op zoek

Zeker! Via ebay: https://ebay.nl/usr/tortuegenial75

Overigens zou ik afraden bij deze heer te kopen, nu er een aantal zaken met het horloge niet in orde zijn neemt hij mijn klachten niet serieus.

Tekst bij de oorspronkelijke advertentie:
Montre en très bon état. Fonctionne parfaitement pour son âge. A été vérifiée et révisée par un horloger.
Rare dans cet état, surtout avec un bracelet d’origine aussi propre.
Diamètre 36mm
Aucune remise en main propre.
Aucun retour possible.

Mijn bericht:
Hi, I received your Bulova watch last Thursday. I must say the packaging was very poor, with only minimal padding. I’m having a few problems. First, when hand winding the watch, the crown seems to skip every few turns. Perhaps a worn gear wheel. Second, after winding the watch and keeping it in an automatic watch winder, the watch stops after about one day. Apparently the automatic winding mechanism of the watch is not working as it should. Finally, many of the screws in the bracelet seem to be defective. I anticipate problems resizing the bracelet. Please advise. Regard

Zijn reactie:
you describe a vintage watch

Typische Franse mentaliteit. Ik kan me prima uitdrukken in het Frans, hou van de Franse taal en Fransen zijn leuk in gesprek. Ze zijn zeer sympa, maar achter een stuurwiel gaan ze helemaal los.

Zaken zou ik er niet mee doen.

1 like

Omdat hier behoorlijk wat kennis is geëtaleerd wil ik graag wat aan jullie vragen, ondanks dat het twee jaar geleden is.

Ben zelf bezig met mijn Super Seville. Dat was een horloge met behoorlijk wat werk, het nepgoud was helemaal afgebladderd en niet mooi meer, daarnaast moet het horloge onderhoud en een nieuw glaasje.

Het nepgoud is praktisch volledig van het horloge verwijderd (door geduldig te poetsen). De bezel en wijzerplaat zijn nog wel goudlook evenals de kroon. Is wel leuk, een unieke Seville…

Twee vragen:

1. De bezel ging er eenvoudig uit. Hoe krijg ik hem weer terug? Moet dat geperst worden? Edit: ja dus, komt goed!
  2. Het uurwerk laat duidelijk zien dat het een 2834-2 is. De highbeat dus. Verder staat er nog: Y3. Op de rotor staat nergens Bulova terwijl ik op internet wel veel zie dat deze modellen dat wel hebben. Enig idee waarom de mijne dat niet heeft? Kan natuurlijk omdat de rotor vervangen is.