Bulova Super Seville

Was eens aan het rondsnuisteren op catawiki en kwam deze tegen:

Heeft iemand hier opmerkingen over qua echtheid?

Grtz

Attentie attentie - meneer @LastGentlemen heeft u even?

2 likes

Die is al verlopen toch?

Het mijnenveld van de Super Sevilles is minimaal net zo groot al dat van de vintage datejust.

Er wordt snel gezegd dat er een redial in zit. Maar dit lettertype icm met het gouden uurwerk met doorkijkbodem (zonder datumcode) en niet zo’n mooi geslepen bezel en rond jaar 2000 heb ik wel vaker zo gezien als ‘de laatste generatie seville’. Vreemd genoeg hebben ze bijna altijd nog doos en papieren. Uurwerk is dan origineel ETA.

Niemand gaat het zeker weten.
Persoonlijk vertrouw ik geen enkele super seville meer.

3 likes

@rudiculous weet er erg veel van.

1 like

Klopt dat de advertentie inderdaad reeds verlopen is.

Ik heb wel interesse in een SS maar zoals je zegt is het, zeker voor een leek zoals ik, moeilijk te achterhalen wat er allemaal wel en niet origineel is.

Maar om even terug te komen op deze lijkt de setting wel te kloppen als ik het goed begrijp.
Misschien wisten ze in de jaren 90 plots dat het belangrijk was om box & papers bij te houden :man_shrugging:

2 likes

Daar sta ik als het goed is op een “wachtlijst” maar er stonden nog wel wat gegadigden voor me

2 likes

Tussen het opruimen van de stormschade maak ik hier graag wat tijd voor vrij.

Zoals hieronder al word aangegeven is de wereld van de Super Seville een mijnenveld.

Op voorhand zou ik de exemplaren op de bekende veilingsites laten voor wat het is.
Teveel geld naar waarde.

Zo ook dit exemplaar.
Bezel ziet er zeer versleten uit.
De dial doet veel weg van de aftermarket varianten witte dial / porselein dial.
Overige indruk :face_with_monocle: voor dat geld zijn er veel mooiere en minder afgedragen varianten.

3 likes

Ja het was wat he! Hopelijk niet teveel schade geleden.

Bedankt voor de feedback.
Ik weet zo eigenlijk niet goed waar te zoeken als je zegt dat er mooiere exemplaren te vinden zijn.
Hier op t forum komen ze sporadisch voorbij en als je de evolutie van de prijzen hier op t forum ziet zijn deze toch ook al snel +500.
Ebay vertrouw ik ook niet en op chrono zijn de prijzen al helemaal te gek voor woorden.

Exacte schade is nog even afwachten wat de “expert” constateert.
Voor nu alles ingediend bij de verzekering.

Met betrekking tot de wonderen wereld van de Super Seville.
Ik had twee jaar geleden de zelfde vragen en heb hierom een topic gestart.

Mocht het zo zijn dat u vragen heeft over een exemplaar.
Voel ten alle tijden vrij om contact op te nemen.

1 like

Klinkt niet dat het bij een losgekomen dakpan gebleven is. Veel sterkte.

Ik neem je topic zometeen door en mocht ik in de toekomst vragen hebben zal ik zeker bij je komen aankloppen.

Ben zelf ook wel een tijdje bezig geweest met de Super Seville. Als ik naar dit exemplaar kijk:

  • Wijzerplaat is aftermarket. Wijzerplaten met & en met dat BVA onderin, die zijn vaak echt. Hier staat Swiss onderin, dat vertrouw ik niet.
  • Datumschijf vind ik er erg vreemd uit zien, dat lettertype komt niet overeen met de exemplaren die ik heb gehad.
  • Die band klopt ook niet, de sluiting hoort anders te zijn.
  • Die caseback ken ik niet, kan ik niet over oordelen.

Wel een mooie doos er bij en zo’n kaartje vind ik ook leuk, maar het is maar de vraag of dat echt bij het horloge hoort natuurlijk. Dan moet je even checken of de ref’s kloppen. Als je hem voor weinig geld kunt kopen is het wel een leuk horloge hoor.

1 like

Deze lijkt mij te kloppen, compleet. Blijft altijd een gok vanwege gebrek aan documentatie, dus pin me er niet op vast. Typisch jaren 90 modelletje die vaak net iets goedkoper aanvoelen dan de voorgangers. De plaat is echt wit in plaats van het zilver-effect van de voorganger en ligt minder diep in de kast. Alle features zijn typisch jaren 90; doorkijkbodem, band etc… Doos en papieren ook.

Hier een Seville uit de jaren 2000, die is nog meer achteruit gegaan qua design en feel :joy:

Kun je me een bericht sturen op Insta? Heb er net 1 beschikbaar. Stuur ik de details door en hoef je niet meer naar deze troep te kijken :stuck_out_tongue:

4 likes