Vragen over Bulova super seville day date

Beste leden,
Mede door het forum ben ik aanraking gekomen met de Bulova super seville day date.
Na een periode met een schuin oog te hebben meegekeken heeft het me toch doen overtuigen om deze te gaan aanschaffen.

Echter zijn mij in de afgelopen periode een aantal dingen opgevallen aan de vele varianten welk werden aangeboden.
Nu is mijn vraag wie kan mij antwoord geven op de volgende vragen.

  1. Op de Dials zie ik de varianten: Day – Date en Day & Date
    Wat is hierin “origineel” of heeft dit te maken met de productie periode of een Re-Dial?

  2. Ook zie ik vaak een verschil met de wijzers.
    Hierin zie ik varianten met smalle en bredere wijzers en dus ook brede en smalle lume.

  3. ETA
    Ook worden er twee ETA varianten aangeboden
    Wat is hierin aan te raden.

Ja Dit te hebben gezegt ben ik dus opzoek naar een Bulova super seville day date.
Ik heb hierin een aantal in zeer goede staat verkerende varianten op het forum voorbij zien komen.
Mocht u een van deze/ een variant hebben voel vrij om hierin contact met mij op te nemen.

1 like

Haha godver, jij ook al. Echt net een gezocht topic aangemaakt.

9 likes

great minds think alike… :laughing:

1 like

Ze zeggen het! :grin:

Laat mij eens een variant zien zonder ETA.

De dials met BVA onderaan zijn vaak orgineel, met - en &.

Alleen de brede wijzers zijn orgineel. De rest aftermarket ETA wijzers.


Plexi en gladde bezel zijn aftermarket, had ik er zelf op geduwd.

5 likes

Die van mij kom ik maar niet vanaf :thinking:

Gelukkig ligt hij niet in de weg en is deze echt perfect voor de kerst :grin:

4 likes

Hierin diverse Eta uurwerken ?

De ETA2834-2 is het enige uurwerk in een Bulova SS. Hij is er wel in twee varianten, 17j en 25j. De laatstgenoemde heeft hacking, de eerstgenoemde niet.

1 like

En de Day-Date en Day&Date wat is daar het verschil in ?

Oorspronkelijke wijzers/plaat of niet, blijft een prachtig horloge :yum:

4 likes

Vind hem anders wel nice :sunglasses:

2 likes

Zoveel interesse voor Super Sevilles, leuk om te zien! Ik heb volgens mij net een mailtje van je ontvangen via het contactformulier. Voor mij is het het meest praktisch als je via Instagram (@boexclusivewatches) een bericht stuurt, daar houd ik de "wacht"lijsten bij. Anders een berichtje via het forum, dan moet het ook goedkomen. Ik heb er vanochtend net 1 verkocht die voldeed aan je criteria, binnenkort komt er vast wat voor je langs!

Ik denk dat Han de meeste vragen al beantwoord heeft. Sevilles hebben teveel dial combinaties die allemaal echt kunnen zijn. Naast de - en & die echt kúnnen zijn kan er bij de 6 uurs posiitie BVA staan, zoals eerder genoemd, maar ook swiss made of helemaal niks. Wat betreft de wijzers, in mijn overtuiging kunnen beide soorten wijzers origineel zijn. Het ligt aan de variant en het tijdperk, heb je een bron hiervan @HanDavinci? Wel interessant om te weten namelijk. Wat betreft de ETA’s, eerdere Sevilles kunnen ook een 2834-1 hebben, maar de meeste zijn 2834-2. Hacking is later (eind jaren 80?) toegevoegd, maar dit zou je zelf later ook kunnen laten doen.

1 like

Vorige maand ook een SS gekocht via het forum. Ik had soortgelijke vragen. Mijn vraag was wat de BVA 1373.11 (of het midden hiervan) op de dial betekent. Ridiculous vertelde mij onderstaande. Veel succes met je zoektocht!


l
t

2 likes

Ook gekocht via BO Exclusive. De Bulova dealer vh forum zo’n beetje… :yum:

Mijn tritium wijzers en plexi zijn dus aftermarket. Kreeg ik gisteren (via via) te horen van @HanDavinci

2 likes

ik ben jaren geleden overgestapt naar een ander merk!

https://www.instagram.com/p/B8gh_ZAnLeG/?igshid=1xcz02qiyq1cl

Dit is volgens jou helemaal orgineel? Je weet het dus wel. :joy:

6 likes

@ForgottenDecay heeft er misschien wel één voor je @LastGentlemen

Dat ziet er uit als een hot sendwitsj

1 like

Van wat ik mij herinner is het glaasje origineel. De wijzers weet ik niet, maar leek mij waarschijnlijker dat ze een keer een relume hebben gehad.

Er staat nergens dat deze origineel is, en zo is deze ook niet verkocht. Ik voer graag een constructieve discussie en wissel kennis uit. Dit soort aanvallen slaan nergens op. Mocht je je bron/ervaring over de wijzers willen delen, hoor ik dat graag.

Welles.

Je flaneert hier met je kennis en je verkoopt niet-kloppende modellen terwijl je het weet. Dat is funky. #unfollow.

3 likes