Bulova vintage jaren 70

Goedemorgen allen!

Gisteren, in een opwelling en lichtelijk gevuld met wijn, een aankoop gedaan op chrono24. Met het verstand in de kan uiteraard, gewoon omdat ie er lekker uit zag! Nul onderzoek en ik weet dus eigenlijk niets! Gelukkig is er wel de optie om te retourneren!
Het is een automaat uit de jaren 70 volgens de advertentie en ik heb een aantal modellen gezien die wel gelijkenis vertonen uit dezelfde periode.
Wie kan mij iets meer vertellen? Ik vind het een erg leuk horloge en als alles klopt hou ik hem ook gewoon! Zo niet, gaat hij snel weer retour!

Ik begrijp dat een betere volgorde zou zijn om hier eerst te informeren en dan pas te kopen, maar here we are! :pensive:

Bij voorbaat dank!

8 likes

Ik ken het model niet maar vind het een prachtige Bulova!

2 likes

Heb je foto’s van het het uurwerk en de binnenkant van de deksel? Want schijnbaar staat daar de relevante informatie over welk uurwerk en welk jaar het horloge uit komt. Deze zouden van begin 70 tot in de jaren 80 zijn geproduceerd en afhankelijk van de letter op de deksel en uurwerk kan je hem terug herleiden.

Nee geen foto’s van binnenkant, ik heb een vergelijkbaar model gezien waar Bulova ook aan elkaar vast zit ( de letters). Dat is N9 wat volgens mij ‘79 is.

Maar ook hiervan kan ik niet echt informatie vinden.

Hier heb je in elk geval een vergelijkbare; heb even gezocht op het nummer op de achterkant :sunglasses:

1 like

Ja, dat lijkt er inderdaad ook op! Zelfde bezeltype en ook die gele binnenrand! Nou is mijn Indonesisch zeer beperkt dus kan er niet veel informatie uit halen! :grinning_face_with_smiling_eyes:
Bedankt!:+1:

1 like

Ja, de looks vind ik ook heel tof! Jammer dat er verder zo weinig over te vinden is.

Mooi, ik twijfel alleen of er niet een chromen randje om het dag-datum venster mist.

1 like

Ik vind dit een oprecht mooi model.
Echter enigzins mijn twijfel gezien de leeftijd en de “uitmuntende” staat.
Daarbij wat Clim zegt:

Bij vergelijkbare modellen zit deze er op.

Ik zeg: bulova TD647

2 likes

Ja, nu je het zegt! Dat zou de grotere uitsparing in de zijkant ook wel verklaren! :face_with_monocle::+1:

1 like

Hij werd geadverteerd als zijnde nagekeken door een horlogemaker, authenthiek bevonden en “restored”, dus ik ging er wel al vanuit dat hij keurig gepolijst zou zijn, wat de goede staat dan wel weer verklaart.
Dat chromen randje om datum/dagvenster is dan wel een puntje. :weary:

Nee hoor, dat hoort zo; facet rand.

2 likes

Als dat er bij staat hou dan ook rekening met dat het een redial is, wat mij gezien de foto stijl niks verbaast :pensive:

1 like

Als jij hem mooi vindt en de prijs is goed, zou je kunnen overwegen om hem te houden. Origineel is ie niet meer helaas maar een fake is het niet.

Ok, ja de foto’s zijn niet helemaal duidelijk maar nu je dat zegt zie ik er wel wat in! Hij zal binnenkort binnenkomen en dan kan ik betere foto’s maken. :crossed_fingers:

1 like

Ik hoop op origineel maar als hij binnen is zal ik wat betere foto’s plaatsen! Wellicht geeft dat meer duidelijkheid. :+1:

Waar zou ik dat eventueel aan kunnen zien? Onder een bepaalde hoek, of een beetje van afstand geschoten?

Dat is al een opluchting op zich! :sweat_smile:
Mocht het een redial zijn, mits het strak gedaan is, hoeft geen dealbreaker te zijn. Maar ik hoop dat alles mee valt, want ik vind het inderdaad een heel leuk horloge! Even afwachten dan maar… :grimacing:

1 like

Hier nog een paar foto’s, het nummer op de deksel is N9, op het uurwerk lijkt N0 te staan, maar is moeilijk te zien. Wellicht toch een samengesteld horloge! :face_with_raised_eyebrow: Hij loopt verder wel prima!

3 likes