Bulova?

Hoi mede liefhebbers

Ik zit te kijken naar een Bulova Royal Oak.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Alvast bedankt voor de reacties.

1 like

Mogen we ook meekijken dan.
We zien niets en het oog wil ook wat :+1:
Hier alvast wat leesvoer.

land-mine

Een mijnenveld met woekerprijzen en bijzondere samenstellingen.

2 likes

Er staat er een in het blauw, zo te zien mooi exemplaar.
Ik zou zeggen sla je slag

1 like

En bij deze een linkje

1 like

Geen, en ik wil dat graag zo houden. De AP Royal Oak is al afgrijselijk genoeg zonder dat het een budget kopie is, en als Bulova er dan een hommage van bouwt loop ik daar met de grootste der bogen omheen.

Brrr.

Dan zelfs nog liever een Casioak.

4 likes

En ik maar denken dat azijn zuur was.

1 like

Leuk model, maar veel te duur voor wat je krijgt. Band rammelt en het uurwerk etc staan niet in verhouding met de huidige vraagprijzen.

Je betaald een hoop voor het geleende (gejatte) ontwerp. Maar goed, dat zullen velen ook over mijn Super Seville zeggen!

Klopt helemaal dan liever een mooie spaceview
Heb je echt iets origineels

5 likes

Ai, dan vind je 'm echt lelijk…

4 likes

Grappig dat je dit juist zegt want als je een beetje verdiept erin lijkt het alsof de designer vd AP Royal Oak het 1e originele ruwe schets materiaal in zijn tijd bij Bulova heeft gemaakt. AP heeft er alleen verder op doorgepakt. Anyway zoektocht is moeizaa😄

Thnx idd interessant leesvoer. Als ik wat verder ben in de zoektocht zal ik wat updates sturen. Dank voor t meedenken

1 like

https://www.reddit.com/r/Watches/comments/2744ts/bulova_royal_oak_remember_that_story_about_genta/?rdt=39600

Het eerste is een artikel wat claimt dat dat een mythe is, het tweede is een discussie op Reddit met de auteur van het artikel, het derde is een link naar een interview met Genta wat de auteur als bron voor zijn bewering heeft gebruikt.

Het lijkt er voor mij op dat de Bulova gewoon een platte hommage is, en dat Genta de AP niet bij Bulova begon.

Sorry man.

Zo gaat er ook al een eeuw lang rond dat de menselijke bloedvaten een lengte hebben van 100.000 km, terwijl daadwerkelijk onderzoek heeft aangetoond dat het 9.000-19.000 km is, afhankelijk van de mens.

Blijkt die eerste claim een biervilt-berekening te zijn uit 1925. :upside_down_face: 100.000 km prevaleert echter wel op internet, maar dat maakt het niet correct.

1 like