Buran 7751/4421990

Ik ben geinteresseerd in een Buran 7751/4421990, en prachtklok naar mijn idee en voorzien van een prima uurwerk, ETA 7751. De prijs van de klok is hier in Singapore rond de 3300 sing dollar, wat neerkomt op zo’n 1550 Euro.

Rene Marchal en enkele andere topmerken maken eveneens gebruik van dit complexe uurwerk met chrono en lunar calendar, maar dan wel tegen een prijs die vel vele malen hoger is (Rene Marchal rm101 zo’n 7000 Euro).

Ik las hier al eerder dat mensen vinden dat de russische uurwerkjes “stroef” lopen, maar ik begrijp die redenering niet: Het is exact hetzelfde (zwitserse) uurwerk als gebruikt in de tophorloges.

Ik ben zelf werkzaam in product marketing (IT, niet horloges of retail), dus weet dat er vaak veel lucht verkocht wordt, dus vraag mij ook hier af of Rene marchal en Omega nu lucht verkopen, of dat Buran de boel belazert?

Nike Schreef:

Ik ben geinteresseerd in een Buran 7751/4421990,
en prachtklok naar mijn idee en voorzien van een
prima uurwerk, ETA 7751. De prijs van de klok is
hier in Singapore rond de 3300 sing dollar, wat
neerkomt op zo’n 1550 Euro.

Rene Marchal en enkele andere topmerken maken
eveneens gebruik van dit complexe uurwerk met
chrono en lunar calendar, maar dan wel tegen een
prijs die vel vele malen hoger is (Rene Marchal
rm101 zo’n 7000 Euro).

Ik las hier al eerder dat mensen vinden dat de
russische uurwerkjes “stroef” lopen, maar ik
begrijp die redenering niet: Het is exact
hetzelfde (zwitserse) uurwerk als gebruikt in de
tophorloges.

Ik ben zelf werkzaam in product marketing (IT,
niet horloges of retail), dus weet dat er vaak
veel lucht verkocht wordt, dus vraag mij ook hier
af of Rene marchal en Omega nu lucht verkopen, of
dat Buran de boel belazert?

Buran (Poljot) of hoe de producent tegenwoordig ook mag heten maakt ook een heleboel modellen met Russische uurwerken er in. Die zijn zeker niet slecht voor de prijs, maar kunnen toch wel eens een probleempje hebben. (Heb ik gelukkig met zo’n 4 Russische horloges en 2 Duitse met een Russisch uurwerk er in geen last van gehad. :))
Dat zal niet gelden voor de ETA 7751. De lagere prijs van de Buran is dus gebaseerd op de fabricagekosten van de
rest van het horloge, de lagere lonen in Rusland en veel lagere kosten voor marketing, dealernetwerk, reclame, hype en blabla dan die van de “dure merken”.
De kast van de Buran 31679/4421983 die ik heb is mooi en goed afgewerkt. Zeker voor de prijs.

Dank voor je reactie Sieb.

Ik heb op de site van Buran zelf gekeken ( http://www.burantime.ru/en/catalogue/buran/7751 ) en daar verwijst men naar een online mogelijkheid tot bestellen, namelijk via www.smirs.com.

Op de smirs site, een russische, lees je dan vervolgens weer dat zij de distributie uitbesteden aan 2CO, wat een grote Amerikaanse webshop is.

Iemand ervaring met bestellen via Smirs / 2CO?

De prijzen zijn online via hen namelijk aanzienlijk beter dan via het dealer netwerk.

vriendelijke groet.