Ik heb laatst een tweetal horloges voor een bijzonder vriendelijke prijs kunnen kopen. Dit is alvast de eerste. Een Buren Grand Prix met Buren 410 uurwerk uit de jaren 40.
Iemand is wat lomp geweest met de binnenring, zoals je ziet. Gelukkig is het uurwerk zelf niet beschadigd. Leuk in house uurwerk van goede kwaliteit. Het is wat vuil, maar het loopt nog goed. Servicebeurt en hij kan weer jaaaaaaren mee
Ziet er strak uit. Stuk jonger zo te zien.
Buren is inderdaad een heel leuk merk. Ik heb hem niet meegenomen in mijn “meer waardering voor bepaalde merken” verhaal, omdat het merendeel van de vintage liefhebbers het merk toch wel kent.
Voor drie tientjes kon ik deze Buren uit de 40’s met mooie patina niet aan me voorbij laten gaan
Ha!.. nu je het zegt ja… ze hebben gewoon heel sneaky 3 groefjes gefreesd in die ene brug… zodat het eruit ziet als 3 losse brugjes…
Bedenk je dan ook dat die onderdelen gefreesd zijn nog voor dat er CNC machines bestonden… dus dat is allemaal met sjablonen en automaten gedaan… voorwaar een hele prestatie!.. (tu)
Ja, leuk he? Het is puur voor het zicht, want functioneel kan je het niet noemen. Zo ziet het er wat meer uit als een fancy zakhorloge uurwerk.
Zo kom je wel vaker grappige dingetjes tegen. Bijvoorbeeld, wat te denken van een wijzerverzetrad dat gelagerd is door een jewel?
Deze is ook klaar Loopt met een amplitude van 269, beat error van 0.7 en ongeveer +8 sec op 24 uur.
Ik heb nog een Buren Grand Prix dus dan gaan we daar maar mee aan de slag.
Nog een Buren Grand Prix opgeknapt met hetzelfde uurwerk. Deze loopt weer net zo strak als de andere. Ik had wat problemen met het demagnetiseren, maar het is allemaal goedgekomen. Mooie kwaliteit die in house Buren uurwerken.
Mooie uurwerkjes zijn dat.
Ik heb vorige week een lotje oude horloges gekocht waar ook een Buren bij zit. Ik hoopte al op zo’n zelfde uurwerkje als in deze van jou.