Buren Grand Prix, jaren 40

Ik heb laatst een tweetal horloges voor een bijzonder vriendelijke prijs kunnen kopen. Dit is alvast de eerste. Een Buren Grand Prix met Buren 410 uurwerk uit de jaren 40.

Iemand is wat lomp geweest met de binnenring, zoals je ziet. Gelukkig is het uurwerk zelf niet beschadigd. Leuk in house uurwerk van goede kwaliteit. Het is wat vuil, maar het loopt nog goed. Servicebeurt en hij kan weer jaaaaaaren mee :slight_smile:

Buren is echt zo’n leuk merk, historisch gezien de bron van veel innovatie maar nu totaal onbekend geraakt. Ik heb er pas ééntje maar hij loopt als een trein en draagt heerlijk.

Ziet er strak uit. Stuk jonger zo te zien.
Buren is inderdaad een heel leuk merk. Ik heb hem niet meegenomen in mijn “meer waardering voor bepaalde merken” verhaal, omdat het merendeel van de vintage liefhebbers het merk toch wel kent.
Voor drie tientjes kon ik deze Buren uit de 40’s met mooie patina niet aan me voorbij laten gaan :wink:

Buren is zeker een goed merk, prachtige in house uurwerken en goede kwaliteit.

Leuke aanwinst, Melvin!
Op naar een Buren met minirotor! :wink:

Bedankt! Ik had stiekem de hoop dat er Ă©Ă©n hier inzat :wink: Vooraf wist ik niet zeker of het jaren 40 of 50 was en wat voor uurwerk er in zat.
Kleine kans, omdat het voornamelijk in de Super Slender modellen zit. Toch zie je het ook wel in andere automaten en er staat niet altijd Automatic op de wijzerplaat. Helaas, maar niet echt een teleurstelling. Deze is ook mooi.

Zeker mooi, mooi uurwerk en aahhh dat patina (tu)

Ah haa! Nou is mij ook de kaper op de kust meteen bekend, volgens afkomstig uit Bladel deze horloges!!??

Jep, het spijt me. Niet TE laag gaan zitten, hè :wink:

Ik dacht, ga lekker laag zitten!! Haha. Eh, veel plezier ermee. Zien er leuk uit.

Mag ik vragen wat de verkoper uiteindelijk overstag deed gaan???

Ik zag de advertentie en meteen gemaild naar zijn vraagprijs. 60 euro inclusief verzenden zei hij, dus dat was in 10 minuten geregeld.

Mooi prijsje voor 2 horloges van deze merken.

Update:

Schoon is het uurwerk nog mooier. Wat wel grappig is, is de raderkloof boven. Het lijken 3 aparte bruggen, maar stiekem is het Ă©Ă©n geheel.

Ha!.. nu je het zegt ja… ze hebben gewoon heel sneaky 3 groefjes gefreesd in die ene brug… zodat het eruit ziet als 3 losse brugjes…

Bedenk je dan ook dat die onderdelen gefreesd zijn nog voor dat er CNC machines bestonden… dus dat is allemaal met sjablonen en automaten gedaan… voorwaar een hele prestatie!.. (tu)

Ja, leuk he? Het is puur voor het zicht, want functioneel kan je het niet noemen. Zo ziet het er wat meer uit als een fancy zakhorloge uurwerk.
Zo kom je wel vaker grappige dingetjes tegen. Bijvoorbeeld, wat te denken van een wijzerverzetrad dat gelagerd is door een jewel?

Deze is ook klaar :slight_smile: Loopt met een amplitude van 269, beat error van 0.7 en ongeveer +8 sec op 24 uur.
Ik heb nog een Buren Grand Prix dus dan gaan we daar maar mee aan de slag.

Erg mooi horloge! De patina op de wijzerplaat in combinatie met de rustige blauwe wijzers doen het hem voor mij.

Nog een Buren Grand Prix opgeknapt met hetzelfde uurwerk. Deze loopt weer net zo strak als de andere. Ik had wat problemen met het demagnetiseren, maar het is allemaal goedgekomen. Mooie kwaliteit die in house Buren uurwerken.

Samen met zijn broertje:

Mooie uurwerkjes zijn dat.
Ik heb vorige week een lotje oude horloges gekocht waar ook een Buren bij zit. Ik hoopte al op zo’n zelfde uurwerkje als in deze van jou.

http://nl.picturepush.com/public/14557464

En gelukkig was dat het geval. Deze loopt heel erg mooi. En die “aparte” kloven zijn gewoon erg mooi.

http://nl.picturepush.com/public/14557466

Mooi! Inderdaad precies dezelfde, niks aan doen dan :slight_smile: Ik vind alleen die wit/blauwe lumen niet kunnen, eerlijk gezegd.