Hallo forumleden, ik heb een Buren Hamilton horloge van bijna 44 jaar oud. Ik heb het gekregen voor mijn 16e verjaardag en het is mij zeer dierbaar. Nu blijkt de balansas defect te zijn. Ik heb twee horlogemakers geraadpleegd die beiden zeiden het niet te kunnen maken omdat de balansas niet meer besteld kan worden. Mijn vraag: is er iemand die weet of en zo ja waar de balansas besteld kan worden en wie zou mijn mijn horloge kunnen maken. Dank alvast.
Ik vrees, dat zulke horlogemakers ook niet in staat zijn de oude spiraal op een nieuwe as te monteren zonder schade aan te richten.
Overigens @brunod maakt ze zelf
Desnoods een donor (laten) kopen.
Maak van het uurwerk een foto, wat is het kaliber van het uurwerk.
En dan vraag het eens vriendelijk aan vinwat.
stuur dat in een PB
Beste vinwat, dank voor je reactie. Dit is de foto
Kaliber is mij niet bekend, op de achterkant van de kast staat het nummer 6 1007-6. Een PB kan ik nog niet versuren, ben net lid van het forum
Hij zal open moeten om het kaliber te identificeren maar dat onderdeel is echt nog wel te vinden.
Ja, correct, op het uurwerk staat het kaliber nr.
Ik heb nog wel balans asjes van dit kaliber.
Tja, dan moet ik het ding wel in mijn handen hebben.
Beste Vinwat, dank voor je hulp en aanbod. Ik kan (nog) geen pb versturen om contactgegevens uit te wisselen, ik kan je wel mijn e-mail adres geven.
Beste harmvani, het is niet handig om een e-mail adres op dit forum te zetten.
Zodra je een PB kan sturen, met de jouw gegevens, dan zal ik een antwoord terug sturen.