Hoi techneuten,
Tijdens het schoonmaken van de platine is de bus van het centrumrad er uit gevallen
Nu wil ik de bus terug plaatsen maar via de wijzerplaat zijde lijkt het niet te passen aan de achterzijde kan ik de bus er wel een stukje in schuiven,
Maar voordat ik verder durf te gaan (er moet dan iets kracht gezetworden) weet iemand of de bus via de voor of achterzijde geplaatst moet worden?
De diepte van de plaatsing van de bus moet ook kloppen zo te zien, op de volgende foto is de bus op de as geplaats om een idee te krijgen.
Alle tips e.d. zijn welkom, ik bezit geen stenenpers of ponsen.
Groet, Mario
Dit noemt een center tube.
Dit gaat er langs balanskant weer in, wordt gedaan met een Horia stenenpers.
Moet er helemaal weer in.
Wel raar dat die er zomaar uit komt…
2 likes
Met een triebniet gaat het ook.
Ik heb het zelfs een keer met hamertje en zachtmetalen staafje gedaan.
3 likes
Leg het busje eerst een uurtje in de diepvries en zorg tegelijkertijd dat het uurwerk goed warm is.
Kansje dat je 'm er dan zo kunt inkiepen.
3 likes
Oke bedankt voor de antwoorden.
Heb de center tube er weer in maaaaar bij montage van het minuut wiel zo noem ik die maar even, die wil nu niet draaien.
Is de center tube er nu niet ver genoeg ingestoken?
de wieltrein draait prima.
Mario
Center tube juist geplaatst? Je hebt een boven en onderzijde!
En na het terug plaatsen ook even hoogtespeling van seconderad controleren.
Ja die zit goed daar heb ik op gelet.
Lijkt mij goed want de tandwielen draaien netjes maar heb daar verder geen ervaring mee.
Heb de center tube er ingestoken en met de achterkant van een pincet aangedrukt tot de platine maar misschien moet die iets verder
De center tube moet inderdaad iets dieper we zijn weer in de race
Als je de center tube dieper hebt kunnen plaatsen, en daarvoor draaide alles netjes rond, dan ga je nu toch volgens mij teveel hoogtespeling hebben. Is maar een vermoeden.