Beste forum leden.
Ik heb onlangs een super gave triple date gekocht van het merk butex.
Na wat onderzoek te doen op google zag ik wel vergelijkbare horloges maar steeds net niet dezelfde.
Nadat ik het horloge openmaakte zag ik dat er een felsa 693 uurwerk inzit ( zat in de oudere breitling datoras) dus ik wist ongeveer de leeftijd.
Ik wou graag de volgende dingen weten over het horloge
Zijn de wijzers orgineel.?
Hoe dateer ik het horloge.?
3.heb ik een goeie aankoop gedaan ? ( Vinden jullie hem mooi? )
1 dit type wijzers zie je vaak op deze triple dates dus lijken origineel. Wel zwaar geoxideerd!
2 uurwerk dateert volgens mij van begin jaren 50. Dial ook typisch voor die jaren. Niets te vinden op buiten of binnenzijde caseback?
3 als je dit horloge zelf leuk vindt, altijd goed.
Het zou niet mijn keuze zijn, b-merk (butex/bwc kocht volgens mij alles in) met 34/35mm zwaar geoxideerde chromen? kast. Benieuwd hoe uurwerk er uit ziet en wat je betaald hebt
Of je een goede koop hebt gedaan hangt vd prijs af die je ervoor hebt betaald maar ik vind hem erg mooi.
Verdient wel een schoonmaak/opknap/service beurt.
Werken alle functies (ook pointer date)?
Heb ook een Butex (tank), ook met van die mooi opgelegde indices.
Hij is volledig geserviced en alle functies werken
Hij loopt 10 seconden per dag
En ik heb bewust voor deze look gekozen scheelt veel geld en gedoe
Heb je een foto van Jou butex?
Het gaat erom dat jij een goed gevoel hebt bij de aankoop en het horloge zou gaan dragen. Als jij de aankoopprijs ervoor over hebt dan is het toch goed! Persoonlijk draag ik geen horloges uit deze categorie, dus het is al snel niet mooi genoeg of te duur. Nogmaals als jij tevreden bent, heb een beetje zelfvertrouwen en geniet van jouw aankoop.