Ben me een beetje aan het orienteren voor een lederen band voor mijn Omega Seamaster Chrono. Ik ben al gevallen voor de butterfly sluiting, a) omdat het praktisch is en b) omdat het lijkt op die omhoogklappende deuren van een lamborghini
Je kunt die ook los kopen. Ik vroeg me af hoe je die dan op een “gewone” leren band monteert. Past dat over de bestaande sluiting heen of zo?
Oh ja, mocht iemand nog een mooie/goede tip hebben voor een soort band dan houd ik me aanbevolen. Ik vind bijv. zo’n race uitvoering met allemaal gaten er in wel gaaf.
En wat voor kleur zou het beste passen bij mijn Omega met blauwe bezel, donkerblauwe plaat?
Ik heb zelf een butterfly sluiting op mijn Stowa MO zitten. Je haalt hiervoor het gespje van je band af, daarna kan je de “butterfly” erop zetten. (aan de ene kant op het gaatje wat je normaal gebruikt bij de gesp en aan de andere kant op de “lus” waar het gespje aan zat.)
Het is wel iets dikker dan een standaard gespje, aan de andere kant is het nu veiliger om je horloge staand boven een harde ondergrond om je pols te doen…
Soort band… Misschien dat een blauwe band leuk is, voor mijn MO wil ik nog steeds een keer kijken naar een band van blauw haaienleer.
Blauwe haai is wel leuk. Kijk even op Fredawatchstraps.com. deze heeft sluitingen van oa Axel Jost. Kun je volgens mij ook via andere wegen krijgen. Overige aanbevelingen zijn Watchbandcentre.com en Globalwatchband.com Ik weet niet of Omega ook zulke sluitingen levert want misschien is dat wel het mooiste???