Buy back feedback gezocht

Zoals de titel al aangeeft, ik ben van plan 3 horloge’s terug te kopen die ik in het verleden heb gehad. Nu ben ik er voor mijzelf al wel zo’n beetje uit welke het worden, maar ik was gewoon benieuwd welke jij zou nemen en natuurlijk ook waarom.

Plaatjes heb ik er niet bij omdat ik er eigenlijk vanuit ga dat de meeste wel weten om welke horloge’s het gaat (zo niet, beter je huiswerk doen ;)) en omdat er ook modellen tussen zitten die niet exact te vinden zijn. (voornamelijk de vintage horloge’s)

Hieronder het lijstje waaruit je er dus 3 mag kiezen + graag jouw motivatie waarom je die zou (terug)kopen:

Christiaan van der Klaauw Ceres
Jaeger-LeCoultre Reverso Classique
NOMOS Orion
Omega Dynamic Chronograph
Omega Seamaster midsize Quartz
Minerva Pythagore
Omega handwinder
Girard-Perregaux wekkerhorloge
IWC caliber 89
Tissot handwinder
Tissot Camping
Tissot Seastar Seven
Ancre handwinder
Seiko 7002
Rolex Datejust 16220
Jaeger-LeCoultre Caliber K885

*note: niet alles staat ertussen omdat ik voor mezelf al weet dat die niet terugkomen, of omdat ik die al/nog heb.

Leuk! Zit je in een melancholische levensfase? :wink:

Ik zou kopen:

  • Omega Dynamic Chronograph, een heel tof horloge, met een military uitstraling. Wil ik sowieso nog wel eens bezitten.
  • Christiaan van der Klaauw, bijzondere horloges, erg mooie techniek.
  • Minerva Pythagore, klinkt gewoon lekker! :smiley:

Ik geloof niet dat dit de drie goedkoopste zijn van het rijtje, maar je had toch geen budget genoemd! (:P)

Hoe ziet die GP er uit by the way?

Beste jaap-wim
Aardige voorbeelden noem je daar op. Zelf buig ik uiteraard in de eerste plaats over naar de Christiaan van de Klaauw Ceres, vooral vanwege mijn liefde voor de ‘subdial’look.

Niettemin gaat het hier over jouw mogelijke aanschaf en smaak en voortgaand op jouw keuzestellingen en mijn (bescheiden) opzoekingsresultaten, moet ik toegeven, hoewel ik nooit een Rolex-liefhebber ben geweest, dat de Rolex Datejust 16220 (ondanks de datumloep) mij best wel biezonder aanspreekt omwille van zijn bezelvorm, dial, eenvoud en algehele look terwijl de Nomos Orion eigenlijk gewoon straalt door zijn eenvoud (en zo’n seconds subdial vind ik persoonlijk prachtig).

Dit is dan ook mijn bescheiden mening maar ik ben zeker dat jij niettemin de voor jouw meest geschikte keuze zal maken.

Met vriendelijke groet
Geert

Eddy C. Schreef:

Leuk! Zit je in een melancholische levensfase? :wink:

Ik zou kopen:

  • Omega Dynamic Chronograph, een heel tof horloge,
    met een military uitstraling. Wil ik sowieso nog
    wel eens bezitten.
  • Christiaan van der Klaauw, bijzondere horloges,
    erg mooie techniek.
  • Minerva Pythagore, klinkt gewoon lekker! :smiley:

Ik geloof niet dat dit de drie goedkoopste zijn
van het rijtje, maar je had toch geen budget
genoemd! (:P)

Hoe ziet die GP er uit by the way?

Hoi Eddy, nee hoor dat niet, maar mijn kistje begint vol te raken en ik moet nu dus echt gericht gaan aankopen, en sommige die ik heb gehad mis ik toch wel moet ik zeggen, een ideale gelegenheid dus om ze terug te kopen.

En de Omega Dynamic, ik blijf 'm mooi vinden, stoere uitstraling en niet te groot, en 2ehands redelijk betaalbaar te vinden. Enige nadeel waar ik steeds over struikel is het uurwerk, heb begrepen dat dit een kostbare aangelegenheid is. (dubois depraz module die ze meestal vervangen omdat dit goedkoper schijnt te zijn), de van der Klaauw is ook een goede keuze, maar … en nu klink ik vast oneerbiedig, maar ik vind 't veel geld voor een gepimpt Valjoux uurwerk (slechts mijn mening! Het horloge blijft mooi en kwalitatief dik in orde). De Minerva kan ik eigenlijk weinig slechts over bedenken, behalve dan dat die niet meer nieuw te vinden zijn, en 2ehands zijn ze zeer schaars, maar dat is dan ook 't enige. :wink:

Hier een foto van de GP, ik heb de vd Klaauw hier toendertijd voor ingeruild samen met een vintage Omega en wat geld:

Navivenger Schreef:

Beste jaap-wim
Aardige voorbeelden noem je daar op. Zelf buig ik
uiteraard in de eerste plaats over naar de
Christiaan van de Klaauw Ceres, vooral vanwege
mijn liefde voor de ‘subdial’look.

Niettemin gaat het hier over jouw mogelijke
aanschaf en smaak en voortgaand op jouw
keuzestellingen en mijn (bescheiden)
opzoekingsresultaten, moet ik toegeven, hoewel ik
nooit een Rolex-liefhebber ben geweest, dat de
Rolex Datejust 16220 (ondanks de datumloep) mij
best wel biezonder aanspreekt omwille van zijn
bezelvorm, dial, eenvoud en algehele look terwijl
de Nomos Orion eigenlijk gewoon straalt door zijn
eenvoud (en zo’n seconds subdial vind ik
persoonlijk prachtig).

Dit is dan ook mijn bescheiden mening maar ik ben
zeker dat jij niettemin de voor jouw meest
geschikte keuze zal maken.

Met vriendelijke groet
Geert

Hallo Geert, mijn mening over de vdKlaauw heb ik hierboven al geschreven, maar hij blijft natuurlijk erg mooi, en Nederlands! De NOMOS is eigenlijk ontzettend value for money, jammer dat ze de prijzen hebben laten stijgen omdat ze zichzelf nu manufactuur noemen, voegt m.i. verder weinig toe maar het getuigt wel van innovatie en ambitie, iets wat ik wel waardeer, ik draag NOMOS dan ook een warm hart toe.

De Rolex vond ik eerlijk gezegd wel mooi, maar niet meer dan dat, vergelken met andere horloge’s die ik heb gehad kon ik niet echt zien waarom men er zo dol op is en er nieuw zoveel euro’s voor neerlegd. Ik zal niet zeggen dat ze overpriced zijn, want dat zou niet eerlijk zijn, maar ik denk wel dat voor minder geld een minstens zo’n goed horloge te vinden moet zijn. (maar dat is een andere discussie) M.i. betaal je echt 80% voor de naam.

tja als ik mocht kiezen en dan wel in gedachten hou wat je hebt gehad en in welke stijl …

nr1: Minerva Pythagore - gewoon basic en super strak …
nr2: Omega Seamaster midsize Quartz - liever een automaat , handig altijd te dragen en altijd goed (tu)

nr3: een horloge uit het rijtje hieronder, afhankelijk van wat ik tegenkwam.
Jaeger-LeCoultre Reverso Classique
IWC caliber 89
Jaeger-LeCoultre Caliber K885
Rolex Datejust 16220
NOMOS Orion

zoals je ziet , allemaar rustige klokken in verschillende stijlen leuk als trio wat volgens mij ook niet snel gaat vervelen :slight_smile:

Jaeger-LeCoultre Reverso Classique
voor mij een icoon

GP wekkerhorloge
ben gek op krekels

erg twijfelen, maar dan toch maar de vd Klauw.
Beetje te klassiek voor me om te dragen, maar een magnifiek horloge.

P.S. Wat een mooie verzameling hebben je pols gesierd!

seamaster Schreef:

tja als ik mocht kiezen en dan wel in gedachten
hou wat je hebt gehad en in welke stijl …

nr1: Minerva Pythagore - gewoon basic en super
strak …
nr2: Omega Seamaster midsize Quartz - liever een
automaat , handig altijd te dragen en altijd goed
(tu)

nr3: een horloge uit het rijtje hieronder,
afhankelijk van wat ik tegenkwam.
Jaeger-LeCoultre Reverso Classique
IWC caliber 89
Jaeger-LeCoultre Caliber K885
Rolex Datejust 16220
NOMOS Orion

zoals je ziet , allemaar rustige klokken in
verschillende stijlen leuk als trio wat volgens
mij ook niet snel gaat vervelen :slight_smile:

Hoi Joost,

met nummer 1 kan ik het alleen maar eens zijn, ik twijfel zelf nog tussen de 34 of 38mm versie, al vind ik de 34mm mooier omdat bij de 38mm de 6 er zo vreemd onder staat. En dan het uurwerk wat zichtbaar is door de bodem, prachtig. Hetzelfde idee heb ik ook over de Omega, de Omega vond ik heel hoogwaardig, supersolide band, de bezel was niet te los en klikte zeer precies, afwerking van de kast was ook goed, alleen zou ik hem nu wel als automaat nemen. Voornaamste reden om toen voor kwarts te gaan was de schroefkroon, maar ik draag toch 1 horloge langere tijd, dus die enkele keer dat je hem uitschroeft zal wel niet zulke problemen geven denk ik. Een nummer 3 is nog moeilijk te kiezen uit jouw rijtje, de vintage JLC en IWC zijn mooi, maar voor dat geld heb je ook een nieuwe NOMOS, lastig dus.

marnix_moed Schreef:

Jaeger-LeCoultre Reverso Classique
voor mij een icoon

GP wekkerhorloge
ben gek op krekels

erg twijfelen, maar dan toch maar de vd Klauw.
Beetje te klassiek voor me om te dragen, maar een
magnifiek horloge.

P.S. Wat een mooie verzameling hebben je pols
gesierd!

Hallo Marnix, tis weer laat geworden zo te zien. :wink:

De Reverso is een rechtstreeks icoon inderdaad, alleen had ik liever een prijs van rond de 1.500 tot 1.750 gezien, ruim 2K blijf ik nog steeds héél veel geld vinden voor 1 horloge. Van alle horloge’s die ik heb gehad trekt deze me nog het meest, alleen die financiele drempel he, daar stap je niet zo ineens overheen.

De GP was zeker leuk, en hij maakte een leuk geluid, maar mocht ik weer voor een wekker horloge gaan zou ik denk ik op zoek gaan naar een Memovox vintage, net wat beter te vinden denk ik dan deze GP. Maar de complicatie blijft natuurlijk leuk, welk merkje er ook op staat.

Jaap-Wim Schreef:

seamaster Schreef:


tja als ik mocht kiezen en dan wel in gedachten
hou wat je hebt gehad en in welke stijl …

nr1: Minerva Pythagore - gewoon basic en super
strak …
nr2: Omega Seamaster midsize Quartz - liever
een
automaat , handig altijd te dragen en altijd
goed
(tu)

nr3: een horloge uit het rijtje hieronder,
afhankelijk van wat ik tegenkwam.
Jaeger-LeCoultre Reverso Classique
IWC caliber 89
Jaeger-LeCoultre Caliber K885
Rolex Datejust 16220
NOMOS Orion

zoals je ziet , allemaar rustige klokken in
verschillende stijlen leuk als trio wat volgens
mij ook niet snel gaat vervelen :slight_smile:

Hoi Joost,

met nummer 1 kan ik het alleen maar eens zijn, ik
twijfel zelf nog tussen de 34 of 38mm versie, al
vind ik de 34mm mooier omdat bij de 38mm de 6 er
zo vreemd onder staat. En dan het uurwerk wat
zichtbaar is door de bodem, prachtig. Hetzelfde
idee heb ik ook over de Omega, de Omega vond ik
heel hoogwaardig, supersolide band, de bezel was
niet te los en klikte zeer precies, afwerking van
de kast was ook goed, alleen zou ik hem nu wel als
automaat nemen. Voornaamste reden om toen voor
kwarts te gaan was de schroefkroon, maar ik draag
toch 1 horloge langere tijd, dus die enkele keer
dat je hem uitschroeft zal wel niet zulke
problemen geven denk ik. Een nummer 3 is nog
moeilijk te kiezen uit jouw rijtje, de vintage JLC
en IWC zijn mooi, maar voor dat geld heb je ook
een nieuwe NOMOS, lastig dus.

nr 1 en 2 zijn dus bekend :wink: …nr3 een nomos ?
nomos vind ik eigenlijk altijd mooi en je hebt niet de problemen die je met vintage wel zou kunnen hebben.

in ieder geval veel succes met het maken van de keuzes en daarna de zoektocht :slight_smile:

Niet helemaal! Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar:

  1. NOMOS Orion - nieuw te koop voor niet al teveel geld en inclusief glazen bodem! Blijft leuk om het handopwind uurwerk te zien. Via diverse Duitse aanbieders ligt de nieuwprijs rond de 1.000 euro voor degene met open achterkant. Wat mogelijk is kwa prijs in NL zou ik tegen die tijd eens moeten bekijken.

  2. Minerva Pythagore - fantastisch mooi horloge dat je helaas te weinig voorbij ziet komen. Er hangt toch een bepaalde sfeer rondom het merk wat mij wel aantrekt en om een stukje van die historie in huis te hebben lijkt me super. Daarnaast vind ik opgelegde cijfers en kleine seconden altijd erg fraai om te zien. Met de Minerva is dit relatief betaalbaar in huis te halen. (voorbeeld: de IWC 3531 kost ruim 3K, terwijl de Minerva een m.i. veel mooier handopwind uurwerk heeft)

  3. Jaeger-LeCoultre Reverso - zoals Marnix al aangaf een icoon in de horlogerie. Wat de Speedmaster is voor de meesten, is de Reverso eigenlijk voor mij. Maatgeving speelt natuurlijk ook een rol, 42mm is als ik heel eerlijk ben gewoon te groot voor mij. Prijstechnisch gezien en kwa waardevastheid denk ik dat de Speedmaster wel weer een betere keuze is.

Eventuele anderen mocht het financieel niet haalbaar zijn om iets van hierboven aan te schaffen:

A. Omega Dynamic Chronograph - een moderne klassieker die je regelmatig tegenkomt voor een mooie prijs. Zoals eerder gezegd is alleen het uurwerk iets waar ik over struikel. Aankoop is namelijk 1 ding, onderhoud weer een ander punt.

B. een mooie vintage - welke ben ik nog niet helemaal over uit maar aanbod is er altijd genoeg.

Hebben jullie een plaatje van de Minerva? Ken hem/haar niet.

Hallo Harry,

hier een review over het desbetreffende horloge:

http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/Minervacal48/index.html

En voor meer info kan je deze link nog lezen (eventueel ff laten vertalen via Google translate):

http://www.chronomania.net/contenus/mamontreamoi/minerva-guy/minerva-guy.html

Jaap-Wim Schreef:

Hallo Marnix, tis weer laat geworden zo te zien.
:wink:

De Reverso is een rechtstreeks icoon inderdaad,
alleen had ik liever een prijs van rond de 1.500
tot 1.750 gezien, ruim 2K blijf ik nog steeds héél
veel geld vinden voor 1 horloge. Van alle
horloge’s die ik heb gehad trekt deze me nog het
meest, alleen die financiele drempel he, daar stap
je niet zo ineens overheen.

De GP was zeker leuk, en hij maakte een leuk
geluid, maar mocht ik weer voor een wekker horloge
gaan zou ik denk ik op zoek gaan naar een Memovox
vintage, net wat beter te vinden denk ik dan deze
GP. Maar de complicatie blijft natuurlijk leuk,
welk merkje er ook op staat.

't is meestal laat voor mij…:stuck_out_tongue:

Tja, 't blijft een Jaeger

Ik heb helaas nog niet veel krekeltjes met elkaar vergeleken. De uitvoering van het horloge (model, kast, datum, etc.) vind ik ook erg belangrijk. Een Vulcain lijkt me wel puur, maar d’r mis ik de datum. Een Panerai Radiomir vind ik wel mooi en de GMT/alarm is helemaal geweldig voor een traveler. Maar die uitvoering vind ik weer niet mooi. Dan vind ik een moderne Blancpain mooier. Dubey & Schaldenbrand en Jaeger le Coutre weer te klassiek.
Daarbij ben ik niet zo een fan van de GMT of alarm wijzer. Liever heb ik em op een raampje of schijf. De manier van de Seiko Bellmatic vind ik fijn. Met name omdat ik een duikersring ook regelmatig gebruik om iets snel te timen.

@Jaap-Wim::

We hebben elkaar een keer in Leiden ontmoet, in ca. juni 2009… ik heb toen een Meistersinger (no.1) van jou gekocht, vind het (nog steeds) een apart én mooi horloge! Ik draag deze Meistersinger alleen in mijn vrije tijd… Ik hoef dan niet op de minuten te letten! :smiley:

Máár on Topic: ik las dat je de Minerva, Pythagore-I erg mooi vindt, kijk dan op de site van HorlogePlatform: http://www.horloge.com/act/horlfram.html

Deze zaak bevindt zich in Den Haag en heeft deze Minerva als occassion te koop staan.

Deze Pythagore-I kost daar € 1950,- en is uit 2000, met leren band en je krijgt de stalen band erbij; extra fine in box… m.a.w. in zeer goede staat!

Zelf heb ik bij HorlogePlatform inmiddels 3 horloges gekocht (2X een Oris en 1 Louis Erard)… je wordt aldaar erg goed geholpen… de klant is daar nog koning!

(Nee… ik heb geen belangen in deze zaak)

Hoi Leo,

ik kan me onze afspraak nog goed herrineren hoor, ik blijf het principe van 1-wijzer superleuk vinden en heb daarom vorige week de MeisterSinger klok gekocht. Misschien ook iets voor jou? http://www.meistersinger.net/index537.htm

Mooi om te horen dat de MS nog steeds bevalt!

Bedankt voor de link naar de Minerva, maar ik bedoel een ander model, hieronder een plaatje:

Leuk dat je die afspraak nog weet.

Van die MeisterSinger klok had ik nog niets eerder gezien, mooie klok voor aan de wand, wat kost deze klok én waar te koop?

Betreft de Minerva:: het horloge op de foto vind ik zelf mooier dan die Minerva op HorlogePlatform met de zwarte wijzerplaat.

De Minerva op deze foto vind ik rustiger over komen, zoals ook de Nomos types.

Hoi Leo,

de klok is te koop bij iedere MeisterSinger dealer. Als je wilt kan ik je wel even het mailtje vd importeur doormailen die ik vorige week kreeg met alle bijbehorende informatie. Kosten: slechts 50 euro!

Dat is niet duur!.. kan je me s.v.p. dat mailtje doorsturen?

Bij voorbaat dank!

Krijg je zo nu en dan nieuwsbrieven van de importeur?

Leo, je hebt een PB.