Buyee - megaproblemen

Allen,

Kocht een vintage GS horloge op Yahoo via Buyee in Japan. Nu blijkt daar een alligator bandje op te zitten. Reden voor Buyee om het niet te verzenden. Ik krijg ook geen refund. Betaald via PayPal. Wat te doen? Wil het bandje niet hebben, geen probleem. Maar het horloge wel. Help! Hoe dit aan te vliegen bij Buyee?

Ze geven maar 2 mogelijkheden:

Ⅰ. Ship your item to a domestic (Japanese) address.
Ⅱ. Discard your item.

Dank!

1 like

@koekoek koopt daar volgens mij ook regelmatig. Wellicht dat hij je verder kan helpen.

1 like

Helaas met de buyee klatenservice te maken gehad. En die is echt ronduit schandalig! Zeer onbeleefd en niet bereid dingen op te lossen. Alles is je eigen fout. Als ze het niet kunnen verzenden zouden ze het je niet moeten laten kopen. Ik weet niet hoe je dit aan zou kunnen pakken.

1 like

Kijk eens op thewatchsite.com daar zitten volgens mij ook wel mensen uit Japan op, die je b.v. kunnen helpen. Eerst naar hun adres, dan opsturen naar jou toe. Zeg maar dat “Dutchsiberia” dat heeft aangeraden. Op een ander forum (voor digitale horloges) heeft iemand uit de VS mij op die manier al eens geholpen.

4 likes

Mocht het echt niet tot verzending komen:

Ik zou het bij PayPal aanhangig maken. De situatie uitleggen. En dan via PayPal om een refund vragen.
Dat heb ik ook wel eens gedaan toen ik mijn bestelde spullen niet ontving van een buitenlandse verkoper.
Dat ging voortreffelijk.
Het wordt eerst een klacht en daarna een claim.

Hoe dan ook, succes en sterkte er mee!

4 likes

https://www.forward2me.com/warehouses/japan/

Zijn volgens mij zat freight forwarding services die dit voor je kunnen oplossen hoor. Ik zou wel even kijken naar de ervaringen en reputatie ed (ik heb overigens geen ervaring met deze aanbieder) maar google “Japan freight forwarding” en je hebt een idee van de aanbieders en hun ervaringen

4 likes

De klantenservice van Paypal is wat dat betreft prima in orde, dus daar zou je inderdaad wel kunnen aansturen op een refund.

2 likes

Ik zou bij Buyee aangeven dat ze kunnen nadenken over een oplossing en je anders via Paypal je geld terug vraagt.
Paypal zal je 100% zeker je geld teruggeven.

2 likes

Die zullen zeggen dat je van te voren had moeten kijken wat je wel en niet kon kopen en verschepen en dat je 2 opties hebt die ze al eerder aangaven.

Paypal dispute, klaar.

Heel kinderachtig, maar wel je geld terug.

3 likes

Hier zit wel wat in toch? :man_shrugging:t2:

1 like

Ik weet niet hoe het hier zat en of in de advertentie stond en te zien was dat het een alligator band was. Als er iets bij staat dat onder de verboden producten valt wordt de advertentie namelijk normaal gesproken automatisch door het systeem gevlagd en kan je het item niet kopen.

2 likes

Klopt inderdaad. Dus ze zijn hier zelf ook in tekort geschoten.

1 like

Die japanners vangen zelf walvissen uit de naam van onderzoek om er dan sushi van te maken. En nu dan principieel gaan doen over een stukje krokodil.

11 likes

Haha ja maar daar kunnen de medewerkers van Buyee niets aan doen toch? Het is geen overheidsinstantie.

1 like

132 likes

wat rook jij :rofl:

4 likes

Jij wil dat ook roken he :rofl:

10 likes

Haha, beetje humor doet wonderen.

Wel kak voor TS. Succes met afwikkelen.

4 likes

Heerlijk :joy:

1 like