BVA auctions

Misschien kennen jullie het al lang, maar ik nog niet. En ik was verbaasd over het ruime aanbod, op de veilingsite van BVA auctions. Voorbeeld (voor alle omega fans hier op HF):

Ben ze ook al meerdere keren tegen gekomen, alleen wat mindere verhalen over gehoord

Zoals?

Google doet wonderen :wink:, al staan daar waarschijnlijk alleen de “slechte” verhalen natuurlijk

Houd er wel rekening mee dat er nog kosten bijkomen.

Herkomst/historie van de horloges is wellicht lastig vast te stellen.
Je hebt geen enkele aanspraak achteraf, mocht er iets ‘mis’ zijn, dus je onderzoek vooraf is cruciaal.
En veel mensen hebben niet in de gaten dat er nog zo’n 40% bovenop komt: kosten + BTW!!

idd BVA is niet echt goedkoop (meer) en ze hebben zelf weinig tot geen kennis van zaken. Overigens heb ik in het verleden meerdere leuke zaken met ze gedaan. Tegenwoordig is het start bod vaak al hoog en kopen mensen voor meer dan ze zouden betalen bij een ander na even goed zoeken op internet. Ik was van Catawiki (wat ik eerder niet kende) verrast door de lage provisie van 9%, geen extra BTW en redelijke verzendkosten.

1 like

Tel bij BVA bij de bieding maar al gauw 25% of meer op.
Startbod is vaak al hoog.
Geen bescherming van de aankoop.
Catawiki 9%
Biedingen starten altijd op 1 euro.
Goede bescherming als het horloge niet goed is.

Kijk eens op marktplaats of Ali, deze namaak “Omega” klokken zijn vaak al voor 50 euro te koop

Kun je dat onderbouwen?

Ik lees heel andere verhalen. Maar ook daarvoor geldt dat je veelal de slechte ervaringen tegen komt bij googlen helaas

Ik ken ze alleen van hun veilingen van gereedschappen en machines .
Lijkt me vrij normaal dat een veilinghuis geen aansprakrlijkheid neemt voor wat ze verkopen .
Zelf goed kijken en bieden , zo gaat dat bij faillissementpartijen altijd volgens mij

Het lijkt leuk via BVA, dacht ik zelf eerst ook. Maar uiteindelijk komen er nog zoveel kosten bij dat je je horloge beter via een andere bron kan kopen