Hallo mede-horlogeliefhebbers,
Ik ben een newbie binnen ‘horlogeland’, maar probeer veel kennis in korte tijd tot me te nemen door o.a. te lezen en naar ervaringen van anderen te luisteren. Helaas worden bepaalde vragen natuurlijk niet of nauwelijks beantwoord. Daarom heb ik jullie ervaring, kennis en mening nodig.
Ik heb momenteel de mogelijkheid te kiezen tussen een BWC Courage (unitas 6325) of een Lanco, beide uit 1972 en goed onderhouden. Helaas heb ik niet meer informatie voorhanden.
Welke keuze zouden jullie blind maken met deze informatie voor wat betreft duurzaamheid en kwaliteit ?
Alvast bedankt,
Learning Curve
Hallo,
Qua duurzaamheid kan ik je niets vertellen over de Lanco. Is het een eigen caliber van Langendorf?
Ik heb zelf een horloge met een Unitas 6300N en dit uurwerk loopt zeer netjes en precies en met een gangreserve van zo’n 40 uur. ( +1s/d, amplitude 260 graden en beat error 0.5ms )

op basis hiervan zou ik voor de BWC kiezen.
Grtz Melvin
Hallo Melvin,
Het is inderdaad lastig omdat ik niet weet wat het caliber van de Lanco is.
Je hebt me sowieso weer een stuk verder geholpen.
Dank daarvoor !
Groeten,
LC
De Courage ken ik wel, erg leuke horloges, in het speciaal het model met zwarte dial en met de ton-vormige indexering rondom de kleine secondenwijzer. Het kaliber is hufterproof, en goed te onderhouden. Heb je misschien een foto, of een link naar de Lanco? Dan kunnen we ons er nog eens goed in vastbijten.
Lanco heeft leuke uurwerken gemaakt en 1972 was voor de “quartzcrisis” dus ik vermoed dat de Lanco een zeldzamer uurwerk bevat , tevens lijkt mij de historie van Lanco wat betreft bijzondere uurwerken toch imposanter dan die van BWC.
Als ik Lanco hoor denk ik gelijk Beobachtungsuhr bv.IK zou dus voor de Lanco kiezen.
Bedankt Thijs en Gekkehuus voor de adviezen en toevoegingen !
Helaas heb ik geen foto’s van het caliber van de Lanco.
LC
Ik heb deze reactie verwijderd, omdat ik mis zat