BWC Swiss

Wat vinden de liefhebbers van dit horloge?


Denk dat ik deze maar ga kopen.
Is het een horloge wat de goedkeuring krijgt?
Naar mijn mening is het een erg mooi horloge.

Groeten,
Bas

Bas: ik vind hem mooi.
Veel belangrijker is dat JIJ hem mooi vindt en dat het JOUW goedkeuring heeft.
Dus gewoon doen, krijg je vast geen spijt van.

(Maak je wel een polsschot als 'ie binnen is??)

Ik vind hem ook mooi. Maar het gaat er inderdaad om wat jij er van vind. Ik heb soms ook een “uitgesproken” smaak maar koop lekker wat ik mooi vind.

Mijn beste,

Ik vind dit soort vragen, betreffende een horloge keuze voor de persoon in kwestie, altijd een gevoels kwestie voor de persoon zelve. Zeker als ik de technische kant van een horloge buiten beschouwing laat.
Maar enfin.

Ik vind het een kloek horloge. Een horloge wat er solide uitziet met een heldere wijzerplaat met praktische draaibare lunette. Wat voor een duiker onontbeerlijk is. Verder heeft dit horloge een fraaie lederen band, tenzij je ermee het water ingaat natuurlijk, en het belangrijkste: JIJ VIND HEM MOOI!!

Dus succes met je uiteindelijke aankoop.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Voor mij was het merk nieuw.
Wat ik dus eigenlijk bedoelde, of het een kwalitatief goed uurwerk is.
Of het geen eventuele miskoop, geen plakmerk is.
Moet er €149,- voor betalen.
Niet zo zeer of jullie hem mooi zouden vinden.

Wilde laatst een Praetorian Legionnaire kopen, wat volgens de kenners op dit forum een plakmerk was en misschien minder slim om te doen. Heb dus op advies van de kenners van de koop afgezien. Maar het blijft wel een mooi klokkie om te zien.
Over smaak valt inderdaad niet te twisten.

Ben zeker geen BWC kenner, maar het model ‘heeft wel wat’. BWC swiss is een merk van Starck, Duitsland. Wist ik ook niet maar staat in hun catalogus, Starck is wel bekend.

http://www.starck-uhren.de/history.html

Kan het model alleen niet op hun site of de online katalogus terug vinden.
Waar heb je deze gevonden, online of in een winkel ??

En zoals de rest hierboven al zegt, als jij het mooi vind, moet je het lekker doen. Plakmerk of niet, het gaat om jouw gevoel…

Hoi Hent,

Ook ik heb verder niks aan info kunnen vinden over dit horloge.
Heb hem online gevonden, via www.preisroboter.de.
Zoekterm, taucheruhr.
Dit is de aanbieder van het horloge http://www.sk-uhren.com/product_info.php?products_id=60

Succes ermee.
Bas.

De verkoper ken ik niet, maar als zijn opgaven kloppen lijkt dit me een prima koop. Gerenommeerd merk en prima uurwerk.

Ziet er goed uit, goedkeuring… sta je zo zwak in je schoenen?

Laat een ander je niet vertellen wat je wel of niet moet kopen.

Er zit een ETA in,. is gewoon degelijk en goed. Helaas voor jou geen saffier.

ziet er idd goed uit hoor, denk niet dat het een miskoop kan zijn. Trouwens er zijn wel meer duikers die geen saffier hebben.

Leuke aanbieding, kopen die handel!

Is zeker een mooie stoere duiker. Veel WC-merken trouwens… IWC, MWC, BWC :slight_smile:

Leuke klok, Swiss made, robuust uurwerk, merk met historie afkorting BWC is trouwens Buttes Watch Company
En voor dat geld een absoluut koopje!
Wel even foto’s posten als je hem hebt…

Leuke klok, serieus uurwerk onder de motorkap, prettig prijsje. Kopen die handel! :slight_smile: Enne… laat straks wel wat eigen foto’s zien en vertel ons je persoonlijk indruk van het horloge!

Persoonlijk ben ik " niet zo van " de duikers, maar dit is zeker een uitzondering.
Mooi horloge.
Succes er mee.

rombo

Buttes Watch Company is een kleinere zwitserse horlogefabriek die ca 100 jaar bestaat.Zij maken prima betaalbare horloges ook met complicaties o.a. op basis van Valjoux/eta 7750.Veel kleinere fabrieken zijn overgenomen en opereren vaak vanuit Duitsland.Als onder op de wijzerplaat "swiss made"staat en komen ze nog steeds uit zwitserland.
Dit is zeker geen miskoop.Ik heb een oud model dat nog steeds goed functioneert (automaat).Op ebay.de vind je vaak BWC horloges.

Door deze post toch maar eens naar het merk gaan kijken en er stond nog een aanbieding voor 199,00 en wel het onderstaande horloge.
Doordat ik de bezel en wijzerplaat mooier vind denk ik dat ik voor deze ga :slight_smile:

Nog even ter vergelijking…

mcfr Schreef:

Door deze post toch maar eens naar het merk gaan
kijken en er stond nog een aanbieding voor 199,00
en wel het onderstaande horloge.
Doordat ik de bezel en wijzerplaat mooier vind
denk ik dat ik voor deze ga :slight_smile:

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/200215003.jpg

Nog even ter vergelijking…

Die bovenste vind ik ook mooier de indexen en de secondenwijzer zowiezo.
Komt nog bij dat ik van stalen banden houd…

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/207265009LB.jpg

Dat heb ikzelf nou ook, maar die bovenste is ook met stalen band te krijgen hoor, maar ik vind duikers mooier met ronde indice en kartel bezel zeg maar :slight_smile: