Op zoek naar een horloge voor de verjaardag van mijn moeder ben ik gister even bij C Kok in Schiedam naar binnen gelopen. Met merken als Seiko, Pulsar, Festina, Mondaine, Breil, Jacob Jensen en Danish Design is het geen heel erg high end juwelier, wat overeenkomt met de beschrijving op hun website:
Sinds 1895 de gewoonste zaak van Schiedam! Al die tijd zijn wij gevestigd in Schiedam op de Broersvest en zijn we een winkel voor iedereen: geen poeha met een hoge drempel. Iedereen is bij ons van harte welkom: de deur staat (vaak letterlijk) open! Geen exclusieve- peperdure artikelen maar gewoon mooie sieraden, horloges e. d. voor de gewone mens voor gewone prijzen!
Ook dat welkom klopt: vóór mij was een beetje vreemde meneer die wat verward overkwam en thuis een kapotte klok had. Het verhaal was moeilijk te volgen maar de meneer werd vriendelijk te woord gestaan en ook ik werd prima geholpen door een enthousiaste man. Hoewel ik uiteindelijk onverrichter zaken weer naar buiten ben gegaan (het model waarnaar ik op zoek was was niet meer leverbaar), was het toch een prettig bezoek. Mocht je een keer iets in dit segment zoeken, dan lijkt dit familiebedrijf me een sympathiek alternatief voor bijvoorbeeld een keten als een Siebel of Lucardi.