C(l)ockblock

Da’s nog niks. Probeer zakmessen maar 's uit te leggen… Dat snapt bijna niemand. En nog bedankt voor het aanwakkeren van deze wereldwijde anti-zakmessenhysterie, 9/11 kapers. :smirk:

+1! :+1:

Ik heb ook nog een oude catalogus van Sinn liggen.

Ik vind de prijzen die alsmaar stijgen een flinke C(l)ockblocker ondertussen.

De duurste Sinn is nu geloof ik 5500 Euro…

Groeten,

Noel.

Thats true! Gewoon zo jammer dat als jij iets geweldig vindt en de ander niet, dat de ander dan ook niet gewoon een beetje blij voor je kan zijn ondanks dat hij/zij het niks vindt!

Mijn laatste clockblock was mijn auto. Nadat (voor de 2e keer in korte tijd) mijn auto weggesleept moest worden, was ik het zat en heb ik een andere auto gekocht. Daardoor heb ik mijn grail aankoop moeten uitstellen. Zoals @anon50762135EV al aangeeft is het voordeel wel dat de hobby nog steeds enthousiast wordt beoefend :wink:

Grootste block is vrouwlief…
Maar zij fungeert als mijn moreel kompas, dus ze zal wel gelijk hebben…

1 like

Dat klopt! Wetende dat je ze voor onder de 3k niet vind was dit extra zuur! Wat 5 seconden wel niet kunnen doen met een mensch

1 like

Ik heb in het verleden vaker te koop advertenties van horloges voorbij zien komen waarvan ik meteen besloot het horloge voor de gevraagde prijs te kopen, maar na contact leggen (om nog wat te pingelen) bleek deze net verkocht te zijn.

Grootste mislopers:

Volledig originele 18K Jaeger-LeCoultre Memovox voor 3500 euro. Laten checken door de grootste vintage JLC kenner Zaf Basha en toen wassie al weg.

18k Minerva 13-20CH in top staat voor 2200 euro.

Longines Conquest Deluxe voor 1900 euro (achteraf niet erg, want ik kwam een betere tegen)

De enige die ik écht heb laten glippen is een rosé gouden Longines 30CH 7415 voor <4000 euro. Die kwam ik tegen de dag nadat ik net een klein godsfortuin voor een Rolex 5513 had neergeteld.

Niet deze, maar zo’n zelfde:

1 like

Mijn c(l)ockblocker is mijn vrouw…laat me uitleggen:
ze vindt echt mooi dat ik zo’n passie heb, maar ze is gek van reizen…dus om een beetje te balanceren moet ik af en toe wat geld gooien in reizen (lange reizen of gewoon weekendjes weg) en mijn volgende aanwinst gaat verder in het toekomst…

2 likes

Who cares wat je omgeving er van vindt? Net zo min als ik er om maal wat mijn buurman vindt van de auto de ik rij, de hobbies die ik uitoefen of hoe de inrichting van mijn huis er uit ziet bepaal ik zelf wel wat ik om m’n pols wil hebben. En als iemand er gelukkig van wordt om mij daar op aan te spreken is hij/zij degene met het probleem, not me.

Mijn c(l)ockblocker (ha!) is vooral een gebrek aan tijd. Tijd om me nou eens echt te verdiepen in de techniek, om kennis op te doen van wat nou iets waard is of om op zoek te gaan naar die ene klok die zo hoog op m’n verlanglijstje staat. Gek eigenlijk om dan liefst een mechanische tijdmachine om je pols te willen hebben :smile:

1 like

Het is niet zo dat ik het dan maar niet aanschaf, maar voel vaak dan de behoefte om me te moeten verantwoorden of zo. Ik kocht vorig jaar een nieuwe Colt, man man zoveel mensen die dan zeggen, wat een geld, dat je dat er voor over hebt, dat doe je toch niet enzovoort…

1 like

Tja, alleen met zo een auto mag je op die plekken staan. Anders wordt je idd weggesleept :wink:

http://image.autotrader.nl/media/26967664-medium.jpg

Anders Had je naast smp nog een miglia erbij :wink:

1 like

Schale troost is dat jij “mee mag”?

Ja, maar die ene zeur brandt een paar sloffen per week er doorheen, die ander ligt elk weekend onder z’n old timer, etc etc… Zo hebben we allemaal wel wat :wink:

Wellicht had diegene die em nu heeft wel 5000 euro als maximum bod opgegeven. Dat weet je niet en dan had je em zelfs voor 4990 ook niet gehad. Zo voelt het wat minder wrang wellicht :smile:

2 likes

Idd, zo denk ik er ook vaak over.

Das waar😉

ik heb 2 clockblockers. Één van 19 jaar en één van 21 jaar. Ze zijn er al een tijdje maar weten me nog altijd met onverwachte kosten op te zadelen :smile:

5 likes

Zeker meer dan een troost, ik ook hou van reizen :wink:

1 like

Dus je bent zelf de clockblocker :wink:

1 like