Ik denk dat we t allemaal wel herkennen: een reden dat een klokje er niet van gekomen is.
Een onverwachte verbouwing, reparatie aan de auto, wortelkanaalbehandeling, vrouwlief die zeurt dat je wel even genoeg horloges hebt, een sniper op Ebay die last minute je maximum overbiedt, een forumlid die net t horloge voor je neus wegvist
Nog een clockblocker: de alsmaar stijgende prijzen vd horloges…
Bij sommige is er zowat niet tegenop te sparen. Ben je d’r bijna, gooien ze er even 5 a 10 procent bovenop. Bij sommige klokjes gaat t dan om honderden dan wel niet duizenden euro’s.
Tja, heb je al die tijd voor ‘niks’ gespaard…
Ik ben m’n eigen clockblocker vrees ik: lijd aan chronische besluiteloosheid, en daarbij altijd in m’n achterhoofd van: kan ik dat wel maken/wat denkt m’n omgeving/klant ervan. Het geld op zich is het probleem niet, 98% van de horloges die ik hier tegenkom kan ik zonder te slikken wel veroorloven.
Stukje zelfbescherming denk ik.
Nou toen ik die oranje AT een paar maanden geleden omhad bij Van Willegen in Rotterdam, brandde het geld wel in mijn zak (het was maar goed dat ik het geld niet bij me had)
Je omgeving die er helemaal geen reet van snapt wat je nou eigenlijk wil met al die horloges! En dus hou je je een beetje in…want ja wat zullen ze er van vinden he😔
Een eBay sniper die op een Heuer Monaco cal11 wegliep met 1850 euro terwijl er tot op de laatste min nog niet geboden was, dacht kat in t bakkie! Bod van 1840 ingesteld maar helaas dus gekaapt (op een 10tje) daar was ik wel even ziek van!
Ik zou zeer graag weten vb een omega of iets anders die gemaakt wordt in een atelier of in een bedrijf wat deze in totaal kost voordat ze op de markt aangeboden worden ,ik vermoed toch minder dan de helft van de nieuwprijs
wat denken jullie hiervoor
Nou ik denk nog eerder de helft van de helft. Als je nagaat dat in de grijze handel rond de 20% korting wordt gegeven, dat komt al neer op een inkoop +50% marge + btw om alleen al deze korting te kunnen geven. Ik vrees dat een horloge van 3000 voor 1000 ex btw ingekocht wordt. Er gaat natuurlijk ook veel geld op in reclame, ontwikkeling, aankleding van de winkel en kosten van de juwelier.
Ik ben nogal een impulskoper, en bij sommige horloges had ik vroeger wel eens spijt achteraf. Dus nu dwing ik mezelf om toch écht nooit een horloge te kopen dat ik voor het eerst zie, maar er altijd eerst goed over na te denken…