Inderdaad. Een horlogeliefhebber zou toch moeten kwijlen bij een monopusher chrono voor ‘maar’ 2500 pond? Iets vergelijkbaars voor deze prijs is volgens mij echt niet te vinden. Wat maakt het dan uit dat het zijn waarde niet behoudt (Bij welk nieuw horloge kun je dat nou wel met zekerheid zeggen…). Voor dit geld vind je gewoon niks vergelijkbaars en dan is dit uurwerktechnisch een heel stuk specialer dan een ‘gewone’ rolex of Panerai die makkelijk het dubbele kost
lencoth Schreef:
Paradigm Schreef:
Voor £2450 is
hoop anders te vinden dat z’n waarde ook beter
zal
houden :).
En toch … vindt ik dat meer een benadering
voor een beleggersforum dan voor een forum van
liefhebbers van mechanische horloges X(
Voor £2450 is
hoop anders te vinden dat z’n waarde ook beter
zal
Ik snap wel wat je bedoelt, maar voor mij is het 1 van de redenen. De één koopt een horloge om die voor altijd te houden en de ander weet dat hij er op een gegeven moment op uitgekeken zal zijn. En dan is het opeens wel relevant bij horloges die meer dan €3000 kosten, net als met een auto. Maar het is niet zo dat ik met de rekenmachine in de hand m’n keuze maak ;). Als iets echt perfect is, dan maakt het ook niet uit. Voor mij is €3000 een hele boel geld en dan overweeg ik wel alle aspecten, hoe leuk of mooi de hobby ook is.
Met dit horloge is het een combinatie, als hij goedkoper zou zijn geweest had ik hem misschien overwogen of als hij wel helemaal zou voldoen aan mijn eisen.
En ik ben niet alleen hierin weet ik, gezien ook het zeer actieve verkoopforum.
Ik vind hem erg mooi, lekker strak, en mono pusher is ook wel gaaf. Voor die prijs zou ik hem echter zelf nooit kopen, zoals velen voor mij ook al hebben gemeld.
Wat betreft het logo ben ik het 100% met jullie eens dat het oude logo vele malen mooier/stijlvoller was!
Ik vind het een prachtige klok.
Het wordt een serie van 250 stuks en voor het uurwerk heeft men inderdaad een Unitas als basisuurwerk gebruikt, het is dus een handopwinder.
De ontwikkeling van dit uurwerk was in handen van een Duitse uurwerkmaker die hulp heeft gekregen van een technikus van het merk Epos.
Hier staat het verhaal.http://wornandwound.com/2012/08/27/the-christopher-ward-c900-mono-pusher-chronograph/
Voor £2450 is
hoop anders te vinden dat z’n waarde ook
beter
zal
Ik snap wel wat je bedoelt, maar voor mij is het 1
van de redenen. De één koopt een horloge om die
voor altijd te houden en de ander weet dat hij er
op een gegeven moment op uitgekeken zal zijn. En
dan is het opeens wel relevant bij horloges die
meer dan €3000 kosten, net als met een auto. Maar
het is niet zo dat ik met de rekenmachine in de
hand m’n keuze maak ;). Als iets echt perfect is,
dan maakt het ook niet uit. Voor mij is €3000 een
hele boel geld en dan overweeg ik wel alle
aspecten, hoe leuk of mooi de hobby ook is.
Met dit horloge is het een combinatie, als hij
goedkoper zou zijn geweest had ik hem misschien
overwogen of als hij wel helemaal zou voldoen aan
mijn eisen.
En ik ben niet alleen hierin weet ik, gezien ook
het zeer actieve verkoopforum.
Ben het met Paradigm eens. Naast kwaliteit en het model spelen er voor veel mensen meer aspecten mee, o.a. imago, inruilwaarde.
De Auto is dan altijd een dankbaar vergelijkingsobject. Ik zou dit horloge vergelijken met de VW Phaeton, destijds een perfecte auto in z´n prijsklasse, maar heeft niet veel Audi, BMW en Mercedes klanten naar zich toe getrokken ivm het imago, en naar later ook bleek, de veel lagere inruilwaarde.
De Auto is dan altijd een dankbaar
vergelijkingsobject. Ik zou dit horloge
vergelijken met de VW Phaeton, destijds een
perfecte auto in z´n prijsklasse, maar heeft niet
veel Audi, BMW en Mercedes klanten naar zich toe
getrokken ivm het imago, en naar later ook bleek,
de veel lagere inruilwaarde.
Ik vindt de vergelijking met autos niet echt werken (tenzij ze je bij jullie ook auto’s op de markt en bij de Hema verkopen ) en vindt deze quote van luddite vandaag in een andere thread dat aardig illustreert:
Probleem van horlogemerken met automerken vergelijken, is dat het al snel mank gaat. Het duurste horloge kost ruim € 1 mln, de duurste auto, waar je gewoon de weg mee op mag, ook zoiets (bijv. de McLaren F1).
Als je op die manier een Rolex gaat vergelijken met het duurste horloge, dan is de Rolex een Tata Nano (zeker geen SEAT!). En van de Rolex maken ze er een miljoen per jaar, waardoor hij nog minder exclusief is dan de Tata Nano
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
P.S. Dit is van mij wel met een knipoog bedoeld, dus niet weer BRAND!!! roepen
De Auto is dan altijd een dankbaar
vergelijkingsobject. Ik zou dit horloge
vergelijken met de VW Phaeton, destijds een
perfecte auto in z´n prijsklasse, maar heeft niet
veel Audi, BMW en Mercedes klanten naar zich toe
getrokken ivm het imago, en naar later ook bleek,
de veel lagere inruilwaarde.
Als dit de Phaeton is, welk horloge is dan de Maybach? Om maar eens een voorbeeld te geven van een merk met een geweldige historie en de backing van één van de topmerken van de dezetijd, te weten Mercedes Benz. Maar toch niet aan de straatstenen te slijten is.
Ik denk dat als we het financiële aspect zwaar laten mee wegen, we allemaal aan de Rolex moeten.
Als je dan die Rolex waardeverwachting weer los laat op auto’s, denk ik dat we allemaal maar een conclusie kunnen trekken: allemaal een niet te dure fiets en verder met het openbaar vervoer. Want gij zult afschrijven op Uw auto, vaak voor de prijs van een knap horloge per jaar!
Toch wordt het dan een saaie wereld, althans voor mij
Of koop gewoon een oudere auto, mijn auto heb ik misschien 2K op afgescheven in 4 jaar
Hoe dan ook, een Maybach is gewoon lelijk, daar wil je niet dood in gevonden worden, als je echt geld hebt koop je een dikke Rolls
Denk dat je zeker behoorlijk verlies kan maken op dit horloge, maar aan de andere kant weet je nooit hoe de vraag zich ontwikkeld, wie weet komt er een punt dat deze horloges met dit uurwerk gezocht worden en dan kan het altijd nog leuk uitpakken, ik schat die kans niet groot, maar de kans is er wel Dus koop je deze dan moet je er 100% weg van zijn en niet flipperen
best extra streepjes mogen hebben. Liefst
alleen
op de 10 en 20 om de clean uitstraling te
behouden.
Helemaal mee eens. Om praktische redenen, zou
ik
dan toch kiezen voor een extra markering om de
vijf. Ik heb een chronograaf met enkel
markering
op de 10 en 20, clean, maar leest niet
makkelijk
af. (Als je de chronograaf tenminste gebruikt
)
Ben ik ook weer helemaal met jou eens. Het
maakt de wijzerplaat misschien wel wat drukker,
maar ook meer in balans met de linker subdial.
Nee! En ook een Navitimer niet. Ik bedoel de ietwat stereotype Breitlings met de grote, barokke bezels en het liefst nog bicolor ook. Dus ik generaliseerde, een eigenschap die mijn vrouw niet waardeert en ik zelf eigenlijk ook niet.
Nee! En ook een Navitimer niet. Ik bedoel de
ietwat stereotype Breitlings met de grote, barokke
bezels en het liefst nog bicolor ook. Dus ik
generaliseerde, een eigenschap die mijn vrouw niet
waardeert en ik zelf eigenlijk ook niet.
Dat dacht ik stiekem al, vandaar dat ik em postte. Van veel merken zit er wel iets tussen wat je wel kunt waarderen. Zelfs sommige Rolex “haters”. Zo een gouwe foute rolex. Maar een Explorer of Airking kan ze soms wel bekoren, of een klassieke Prince. Dus tja, generaliseren, ben het met je vrouw eens
Overigens vind ik die barokke bezels juist typisch Breitling en op z’n tijd ook wel leuk. Vandaar die vette Emergency. En dan nog met die schuine schakels. Vroeger was ik daar flink op afgeknapt. Nu kan ik het wel waarderen. Ook smaken kunnen veranderen.
Soort van aansluitend op de post over “Kentering”, klopt helemaal
Ik het ben het dus ook met mijn vrouw eens, wat ze echter wel begrijpt is mijn emotionele problemen op basis van wat ik ook “Kentering” (natuurlijk met een soort van knipoog, maar dan wel een, die me moeite kost :?) vermelde:
Ik heb naast de importeur van Breitling gewoond in een appartementengebouw. De beste man heeft circa 1 jaar verbouwd. Dit heeft mij doen besluiten (zeker) nooit een Breitling te kopen angry smiley
N.B. Het was niet zomaar een verbouwing, letterlijk iedere leiding werd opnieuw in de muur gevreesd (3 maanden vrezen).
Soort van aansluitend op de post over “Kentering”,
klopt helemaal
Ik het ben het dus ook met mijn vrouw eens, wat ze
echter wel begrijpt is mijn emotionele problemen
op basis van wat ik ook “Kentering” (natuurlijk
met een soort van knipoog, maar dan wel een, die
me moeite kost :?) vermelde:
Ik heb naast de importeur van Breitling gewoond
in een appartementengebouw. De beste man heeft
circa 1 jaar verbouwd. Dit heeft mij doen
besluiten (zeker) nooit een Breitling te kopen
angry smiley
N.B. Het was niet zomaar een verbouwing,
letterlijk iedere leiding werd opnieuw in de muur
gevreesd (3 maanden vrezen).
Ergens snap ik het wel, maar kan me er niet zo druk om maken. Bill Gates woont ook riant, en denk dat de baas van Seiko ook niet in huurwoning zit.
Zo lang ik het zelf waard vind, dan ben ik er tevreden mee. Ik snap ook dat een Rolex voor het geld heus niet zoveel keer beter is dan een Seiko. Een stukje emotie speelt voor mij ook een rol bij.