C63 sealander cw.. thoughts?

In het CW only topic de tip gekregen in GBP te kopen ipv euro en dat scheelt dus al 100 euro in de aankoopprijs, ik was 1,4% kwijt aan de bank voor aankoop in ponden.

Ik denk dat je inderdaad rekening moet houden met een restwaarde van 500-750 euro, imo vergelijkbaar met andere merken in deze prijsklasse

1 like

Ik ben niet helemaal op de hoogte, maar het www is een prima bron voor wat vooronderzoek.

1 like

Helemaal niks mis mee, heeft mij in positieve zin verrast. Logo is wel een “dingetje”, daar zijn ze niet zo consequent in. Maar kan het je zeker aanraden!

3 likes

Iedere microbrand schrijft af als een malle. Ik heb zelf een Baltic en een Serica, en eerlijk is eerlijk, Farer, Hamilton en zelfs Mühle Glashütte zijn drama’s van jewelste. Dat gezegd hebbende: Ja, CW gaat door de helft.

Je mag bij Christopher Ward kopen, en ze hebben een 30 dagen returns policy. Wat ik heb gedaan is een limited bestellen, die aan de tand gevoeld bij aankomst, en toen ik 'm niet wat vond terug gestuurd.

Dat is zeer netjes afgehandeld. CW komt op mij over als een solide bedrijf met volwassen processen die kwalittief prima producten voortbrengen, maar die het simpelweg niet voor me doen. Dat laatste is smaak, je kunt de returns policy gerust vertrouwen.

2 likes

als ze gewoon iets simpels zoals dit aanhielden
image

maar ziet er prachtig uit idd :+1:

fijn om te weten dat ze wel solide zijn qua returns, vertrouwen in een merk is belangrijk.
als ik 1075 euro uitgeef, wil ik wel iets heel moois ervoor terug en dit merk is afgelopen 3 jaar sterk in prijs gestegen. je kon deze horloges eerst voor 900 krijgen, zonder kortingen.
op een gegeven moment denk ik dan toch, het is cw. hoe mooi het ook is.

19% prijsstijging over deze laatste 2 jaren is redelijk, in mijn beleving. Er zijn merken die gekkere sprongen maken.

Ik zou CW nu niet meteen een microbrand noemen met een productie van enkele tienduizenden stuks per jaar en > 10M EUR omzet?

2 likes

Maak van die 900 maar 630. Dat is wat ik in 2021 betaalde voor mijn C63 Sealander (op leer welliswaar). Dat gezegd hebbende: zeer solide horloge met een prima afwerking!

1 like

Waar? Hoe dan? Was het met een korting? Want in mijn herinnering waren die dingen geen 630 ballen list. :slight_smile:

Dat is een factor 15 te klein voor mijn werkgever om überhaupt met ze in gesprek te gaan over onze oplossingen, het is een kwestie van perspectief.

Herstel! Na het betere speurwerk in mijn mailgeschiedenis blijkt dat de listprijs voor de C63 op leer destijds 750,- was. Middels de in CW kringen welbekende “LOUPE” kortingscode gingen er 120 ballen af, wat 630,- euro maakt.

bestelling C63

1 like

Ik heb onderstaande gehad. Erg fijn en kwalitatief goed horloge. Deze had nog het oude logo.

2 likes

dat waren leuke prijzen.
prijzen waardoor je zegt, dat ga ik eens proberen.
zodra je over die 1000 euro gaat, spaar ik liever door voor een horloge van 1500/2000 wellicht.
misschien ben ik daar alleen in

2 likes

Ai.

Maar je kocht 'm op leer. Wel met het mooiste logo. :slight_smile:

Dan is de prijs van 750 - 890 gegaan. Op staal is hij dus 19,4% gestegen, op leder 18,6%.

De 19% staat nog fier overeind. :slight_smile:

2 likes

klopt inderdaad, en omzet is geen winst.
echter geef ik toe dat dit niet langer een klein microbrand bedrijf is.
alleen moet je dan ook merkstabiliteit hebben, en stoppen met 3 logos per jaar.
dan durven mensen makkelijker dat geld uit te geven wetende dat ze nog wat geld terug krijgen bij eventuele verkoop.
tevens vind ik het gewoon een beetje ali express/san martin gehalte (waar niks mis mee is, koop ik zelf ook) om dat steeds te veranderen. Bij deze prijzen verwacht je dat echter niet.

krijg je nog die 120 euro korting ? heb ik allang niet meer gezien…

Nadien die kortingscodes nog geregeld langs zien komen maar nu al een tijdje niet meer inderdaad. Mocht hij weer komen wordt het ongetwijfeld gedeeld in het Christopher Ward only topic.

1 like

FTFY

Overigens, ik ben het wel eens met de stelling dat ze te vaak wisselen qua logo. Wellicht heeft de laatste wissel te maken met het terugtreden uit het bedrijf van Christopher Ward persoonlijk (misschien bedongen bij verkoop aandelen dat zijn naam van de wijzerplaat zou verdwijnen?).

Zeker weten. al zal de tijd leren of er niet nog 4 verchillende nieuwe logo’s volgen de komende jaren :wink:

1 like

Dit maakt me nieuwsgierig.

Niet omdat ik het eens ben met je stelling, overigens: Als je een Sinn 556 wilt kopen of een Seiko Sharp Edge van rond de 900-1200 Euro, dan zijn dat prima horloges, en ik zie voor bijvoorbeelde de Sharp Edge weinig concurrentie in de range 1500-2000, want bijvoorbeeld Longines en Oris vissen al in de wateren boven 2000 Euro, tegenwoordig.

Maar wat heb jij in je hoofd wat 1500-2000 kost? Het klonk alsof je iets concreets in gedachten had.