C63 sealander cw.. thoughts?

hydroconquest 39mm

iets in deze richting wellicht

1 like

Wel heel wat anders dan een C63 Sealander!

nee, dat klopt inderdaad. die stijl heb je inderdaad misschien weinig andere keuze bij de bekendere merken.

Akkoord met bovenstaande.
Heb ook een 2de hands CW Sealander gekocht.
Die wijzers waren ook voor mij een afknapper. Vond ze mooi op foto maar minder mooi in het echt.
Was goed gemaakt anders.
Maar smaken verschillen natuurlijk.

Ik kan niet over het feit heen stappen dat de C63 GMT eigenlijk een leentje buur is van Dial: Explorer II, Bezel : GS GMT en dan de wijzers krijg ik een omega aqua terra ingezoomd gevoel van…

Vergeet de kopen in ponden vs euro truc niet want daar zit al een behoorlijk verschil. Ik was voor een horloge, consort bracelet, hybrid rubber en watch case €1120,- kwijt door in ponden af te rekenen bij CW. Maar… Als dit je gedachten zijn over het merk is het denk ik gewoon niets voor jou wat natuurlijk helemaal prima is.

Ik heb eerder dit jaar een Longines Spirit aan gehad waarbij ik de lug to lug te lang vond. Toen helaas niet de Conquest geprobeerd die zou bij mij ook nog een goede kans hebben gekregen. Mooi horloge! :+1:

1 like

CW wil kwaliteit horloges aanbieden tegen een eerlijke prijs. Zo zijn ze in 2004 begonnen als een van de eerste microbrands met alleen een online shop. Volgens mij kan je ondertussen wel zeggen dat ze het label microbrand ontstegen zijn.

Als je niet extra wil betalen voor het in mijn optiek opgeblazen heritage verhaal binnen de horloge wereld, en de designs van CW mooi vind ben je bij CW gewoon aan het juiste adres. Ze bieden ook een uitstekende service met hun standaard 5 jaar garantie waar veel merken iets van kunnen leren.

De tijd dat CW hoge kortingen geeft van 50% off en coupons hebben ze bewust achter zich gelaten omdat dit idd de waarde van het merk geen goed deed. Dat hele logo verhaal hebben ze ook zelf toegegeven en volgens mij zijn ze redelijk gecommitteerd om het huidige logo aan te houden.

Uiteindelijk is natuurlijk zoals met alles het een kwestie van ieders eigen smaak en voorkeuren. Ik ben benieuwd wat je gaat doen!

5 likes

Ik snap je wel hoor dus geen aanval.

Vind dat je jezelf tekort doet in de hobby wanneer je rekening houd met afschrijving.
Mooi is mooi en het plezier dat het opleverd is mij elke afschrijving waard.

Ik denk dat dat wel iets meevalt. Ik heb zelf een poosje gezocht naar een gebruikte C60 maar het aanbod was beperkt en de prijzen vond ik te hoog om interessant te zijn; uiteindelijk gewoon een nieuwe gekocht.
Zou kunnen dat het met die Sealanders net anders is, worden denk ik wel meer verkocht dus meer aanbod tweedehands.

Eens kijken of black friday voor leuke korting zorgt …dan wil ik wel happen. Maar heb al 2x gelezen dat de wijzers niet zo mooi zijn :thinking:

De borsteling is wat apart, maar het is aan jou of je je daar aan stoort. Het gros van de Rolexen heeft van die oerend lelijke mercedes-wijzers, dat lijkt ook niemand af te remmen :sweat_smile:

1 like

Ik vind het wel wat hebben :wink:

Die geborstelde baan midden op de wijzers oogt soms wat vreemd aan de tip van de urenwijzer, maar ik stoor me er niet aan:

(Dit is overigens een C60, maar zijn dezelfde wijzers volgens mij)

2 likes

De wijzers zijn inderdaad gelijk zo lijkt het. Snap het punt al stoor ik me er persoonlijk niet aan.

2 likes

Het heeft overigens een functie; een wijzer met een combinatie van geborstelde en gepolijste vlakken is onder meer omstandigheden goed afleesbaar. Minder kans dat hij toevallig door reflectie o.i.d. wegvalt tegen de wijzerplaat.

1 like

Trouwens nog een grappig feitje.

CW wilde al veel eerder alleen het nieuwe logo op de 12 zetten… Ze hebben een jaar lang het logo met tekst op de 9 gezet en het nieuwe logo vaag op de 12 gezet omdat ze dan juridisch sterker stonden wanneer ze het logo primair zouden maken op de 12 omdat Tissot/Swatch mogelijk moeilijk ging doen omdat hun logo’s veel op elkaar lijken.

Kan je zien dat ze het nieuwe logo wel zien als de weg voorwaarts.

image

vs

image

3 likes

Grappige overeenkomst inderdaad. Overigens gebruikt Tissot volgens mij dat logo niet op horloges, alleen op verpakkingen, reclame-uitingen etc.

Enige uitzondering is deze, als het opstartscherm voor staat:

ik snap echt niet waarom tissot en swatch moeilijk zouden kunnen doen, lijkt er totaal niet op :stuck_out_tongue: ene is een kruis en de ander een T.

Grote organisaties en merkrecht… Daar verdienen advocaten goud geld aan…

Okee, ik geloof je daar heb ik weinig kennis van :grin: