Hallo]
Kent iemand de achtergrond van een chronograph uit 1950-1959 met de merknaam Caballero? Is een fraai gouden horloge met de aanduiding gemaakt in Zwitserland
Hallo]
Kent iemand de achtergrond van een chronograph uit 1950-1959 met de merknaam Caballero? Is een fraai gouden horloge met de aanduiding gemaakt in Zwitserland
Dit is wat er over te vinden is.
Volgens mij waren er in Nederland vooral sigaretten van dat merk
Foto’s zouden helpen om je te kunnen helpen. Graag scherp en van dichtbij opgenomen.
En als het even kan op een neutrale achtergrond en niet met je vingers of schoeisel zichtbaar
Voor en achterkant van het horloge. En opgave van de doorsnee.
Klopt en daar heb ik er heel veel van binnen gestoomd ( helaas)
Die sigaretten mocht ik kopen voor mijn vader bij de sigarenboer, een slof voor 20 gulden.
Kreeg je zo mee als kind, andere tijden…
Bij ons zat er altijd chocolade in, voornamelijk rond december.
Ach wat zijn we tegenwoordig lekker correct…
Bedankt ik ga met de info aan de slag. De verkoper zegt dat het horloge onder diverse merken verkocht is. Claimt stellig 1950-1959 als tijds regio
Het is een mooi stijlvol horloge….
Ik heb inmiddels gelezen dat er een landeron 51 uurwerk in zit. De producent is chronograph suisse, Zij maakte horloges die vooral verkocht werden op luchthavens als “hoogwaardig” geschenk uit Zwitserland, Er zijn diverse merken op gezet, maar altijd stond er Chronograph Suisse op. Meestal een landeron of Valjoux uurwerk. Soms met eigen aanpassingen om reden van beschikbaarheid.
De 24K gouden uurwerken werden zou dun mogelijk gemaakt om betaalbaar te houden.
Die ik gezien heb is exact als de foto die uit de veiling geplaatst is
14 of 18 karaat. 24 karaat is niet te gebruiken voor een horlogekast.
Het was niet de producent.
Chronographe Suisse was een opdruk die door een groot aantal fabrieken gebruikt werd voor eenvoudige en redelijk betaalbare chronographen.
Dat kan een rode vlag zijn. Iemand die misbruik maakt van andermans foto’s!
Vintage is een mijnenveld, ik zou me nooit branden aan dit soort horloges tenzij je zelf een horlogemaker bent of kent. Een beurtje is minimaal 250 euro en met onderdelen al snel >300 euro.
Maurits het klopt het is 18 karaats
Hallo the Don
Klopt, ik bedoelde het horloge. ik denk wel dat het een ok verkoper was. Maar ik heb hem niet gekocht.
Kosten, ja inderdaad. Ik heb net 6 horloges laten schoonmaken en in ere herstellen. Alleen de kosten zijn hier in de Achterhoek als je geduld hebt een stuk lager dan wat jij noemt. Gemiddeld 160 euro per horloge(zonder onderdelen).