Omdat ik de ‘horlogekenner’ ben binnen de familie heeft mijn moeder mij gevraagd een cadeau uit te zoeken voor mijn vader. Ze wil graag een horloge kopen. Mijn moeder is zon type “ferrari voor een fiat budget”
Mijn vader draagt graag platte horloges en is niet een groot fan (of tegenstander) van het uurwerk. Het budget van mijn moeder is rond de 500 (liever minder) Het horloge moet nieuw zijn (heb haar niet enthousiast kunnen krijgen voor vintage omega) en niet te dik of protserig.
Zelf dacht ik aan Tissot: ETA quarts uurwerk en prima horlogebedrijf. of Edox (wel wat aan de dure kant)
Nu je een idee hebt welke stijl ik bedoel hoop ik dat je met een goede tip komt. Eigenlijk is de 11mm van Tissot nog wat te dik (8/9 of minder zou ideaal zijn). Ik heb nu gezocht op Quarts maar handopwind/automaat mag natuurlijk ook
Ik had al wel naar Junghans gekeken, maar dan naar de Max Bill (wat aan de dure kant), wat je voorstelt is niet helemaal zijn stijl (moet wat meer klassiek, minder sportief)
Skagen is ook een mooi merk voor platte horloges met een klassieke uitstraling die ruim binnen budget vallen. Zeker voor een niet-liefhebber een uitstekend horlogemerk.
Kijk anders eens op de Jacques Lemans website, quartz / Automaat / sommige zelfs analoog met verlichting, ook diverse stijlen en zeer platte kasten. ook de gespen en bandjes zijn van goede kwaliteit.
Heb nou toevallig gisteren hier gepost over mijn nieuwe aanwinst: Een 4.5mm dik Citizen Stiletto. Lijkt overeen te komen met de vereisten en beschikbaar met een 3 of 4 verschillende wijzerplaten.
Mondaine is het voor mijn gevoel niet helemaal, ben toch op zoek naar iets meer richting mijn voorbeelden
Jaques Lemans zou wel wat kunnen zijn, ik kan alleen nergens de kastdikte terugvinden
Danish Design heeft hij nu ook, we willen graag wat anders
Skagen ben ik geen fan van, lijkt veel op Danish Design en die vind ik eigenlijk allemaal niet zo mooi
Heb nou toevallig gisteren hier gepost over mijn
nieuwe aanwinst: Een 4.5mm dik Citizen Stiletto.
Lijkt overeen te komen met de vereisten en
beschikbaar met een 3 of 4 verschillende
wijzerplaten.
Bij plat en quartz moest ik ook gelijk aan de stiletto denken. En ook nog es solar.
Ik sluit me hier 100% bij aan. Hij gaat ook op mijn eigen verlanglijstje. Erg mooie klok, dank voor de tip.
Ik weet niet hoe oud de vader precies is maar deze Hamilton ‘ademt’ ook een beetje jaren 60/70 naar mijn mening dus dat zou wel eens extra kunnen meewegen…
Gezien iee v chrono’s houdt en je met vetrouwen/bekendheid met tissot vd swatch group, zou n hamilton jazzmaster misschien n mooie match zijn. Ook n merk uit die stal.
En als je de stijl v junghans’ max bill mooi vind, misschien dat dit iets kan zijn. Ook als heeft t volgens mij minder pedigree dan tissot of hamilton.
Niet helemaal wat ik in gedachten had maarja: ik
hoef hem niet te dragen
Volgens mij heeft ze wel een mooi horloge gekozen,
qua uiterlijk en qua merk
nogmaals allen bedankt voor de hulp!
Wow, hele andere hoek dan ik had verwacht, gezien je specs. En je moeder heeft nu n ‘ferrari niet voor n fiat, maar n alpha romeo’
Ik vind t nl n mooie klok. Proficiat alvast met jullie aanwinst en verjaardag!