De persoon in kwestie wordt 30 waarvoor ik een horloge wil kopen ( ik weet het best samen ergens te gaan passen en hem te laten kiezen) heb ik helaas de tijd niet voor aangezien ik vaak weg ben voor m´n werk.
Wat zoek ik?
+/-40-42mm
stalen band
gladde bezel
Automaat
Geen te drukke wijzerplaat of gekke kleuren
Budget is een 150 euro (krijgt nog wat extra van me wees gerust )
Ja, niet om flauw te doen. Maar 150 Euro is een krap budget, als je een leuk horloge wil kopen. Kun je niet beter iets anders kopen? Zoals een paar mooie albums op vinyl ofzo? Als het dan toch een horloge moet zijn, misschien budget ietsje oprekken en dan een Orient Bambino?
Zou sowieso eens Vostok met hem bekijken. Moet je smaak zijn, maar voor hetzelfde geld vind ie dat geweldig. Automaten, goedkoop, bomproof ( niet over hebben)
Heb zelf vorig jaar 2 nieuwe Vostoks gekocht en wil wel waarschuwen dat de kwaliteits controle te wensen overlaat. Mijn Scubadude heb ik nu zelf afgeregeld en loopt mooi constant +17s/dag maar mijn Radioroom is een ramp met variaties tussen -60 en +60s/dag, afhankelijk van de stand. Tijdens het opwinden loopt de as aan. Bij gelijk zetten draait de wijzer nog enkele minuten terug tijdens het vastdraaien van de kroon.
Het zijn leuke horloges maar qua kwaliteit controle kunnen ze niet eens aan b.v. een Merkur of Corgeut (Miyota) van AliExpress tippen op dit moment.