Cadeau gezocht

:thinking: Zo’n overgewaardeerde en veel te dure geluidsdrager waar je na een aantal keer draaien weer slijtage hoort en tikken? :grin:

Met een beetje goed zoeken kun rond de €200 een leuke automaat kopen.

1 like

Heb je een referentie? :blush:

Het is de NJ0100-71L.

Op de Amazon app stond dit horloge voor €147,nogwat.
Via onderstaande link is het blijkbaar iets duurder en zit je 19 cent over budget.

Citizen Automatisch analoog herenhorloge, zilver/blauw, Eén maat, armband https://amzn.eu/d/66vX6hu

2 likes

Ik heb overigens geen ervaring met dit horloge, maar ik tikte ‘citizen automatic’ in als zoekterm op Amazon en vond deze er wel tof uitzien.

Zeker. En qua kwaliteit kun je je nooit een buil vallen aan Citizen. Aan Seiko uiteraard ook niet.

1 like

Staat een mooie tsuyosa in het blauw, iets boven budget, wel alles wat je zoekt :wink:

2 likes

:grimacing:

4 likes

Mooi maar boven budget :upside_down_face:

1 like

Staat toch wel wat in het blauw? Her en der wat kleiner qua maat, maar dat valt en staat met de kast.

Zou sowieso eens Vostok met hem bekijken. Moet je smaak zijn, maar voor hetzelfde geld vind ie dat geweldig. Automaten, goedkoop, bomproof ( :thinking: :unamused: niet over hebben)

1 like

Heb zelf vorig jaar 2 nieuwe Vostoks gekocht en wil wel waarschuwen dat de kwaliteits controle te wensen overlaat. Mijn Scubadude heb ik nu zelf afgeregeld en loopt mooi constant +17s/dag maar mijn Radioroom is een ramp met variaties tussen -60 en +60s/dag, afhankelijk van de stand. Tijdens het opwinden loopt de as aan. Bij gelijk zetten draait de wijzer nog enkele minuten terug tijdens het vastdraaien van de kroon.

Het zijn leuke horloges maar qua kwaliteit controle kunnen ze niet eens aan b.v. een Merkur of Corgeut (Miyota) van AliExpress tippen op dit moment.

1 like

:thinking: ok. Heb er meerdere gehad, maar altijd netjes op tijd.
Het blijven voor de rest uiteraard wel ram-bam-horloges, maar dat heeft ook zijn charme.


blijft leuk, en gaat 50 jaar mee

Genoeg Vostok variaties/mods in te krijgen

Is een Lorus misschien iets? Zoals een RL437BX9?

het plaatje klopt helemaal met wat wat je zoekt, maar hij is ietsje boven budget
deze Orient Bambino ER27F6 RA-AC0F01B

2 likes

Tsjonge, nooit geweten dat Lorus nog zoveel automaten in het programma heeft voor een leuke prijs! Zo leer je nog steeds op het HF. Kom er alleen niet achter wat voor uurwerk erin zit…

1 like

Bij amazon Duitsland ver onder je budget. Komt 3,50 bezorgkosten bij.

2 likes

Mijn dank is groot! :+1:

Moeilijk budget om echt iets leuks te kopen hoor. Ik zou ook naar Seiko neigen denk ik

Deze is ook niet onaardig, met wijzerplaat in verschillende kleuren te krijgen. Miyota automaat en binnen budget.

Ook geen geld zeg. Grappig, kom je gewoon weer bij MW uit. Hij is wel 38 mm zie ik nu.
Die Citizen NJ0100 trouwens ook :ok_hand:t4:

4 likes

@Pandemo, wat is het uiteindelijk geworden?