Cadeautje gekregen: watchroll

Op vakantie had ik een t-shirt gebombardeerd tot provisorische watchroll, wat het volgende gesprek opleverde:
“Heb je geen schoon shirt meer?”
“nope”
“Maar je had dat ene shirt toch ook meegenomen?”
“ja, maar niet als shirt”
"…"

Hier ontstond bij mij het idee dat het niet zo moeilijk moet zijn zelf een watchroll te maken,
ware het niet dat ik niet zo handig ben, ook niet met naald en draad.
Toen ik mijn vrouw uitlegde hoe naar mijn idee zoiets ongeveer in elkaar steekt, vroeg ze mij een model te maken van papier.
Aan de hand van dit model begreep ze het idee èn dat mijn maatvoering totaal niet klopte.
Toen ik bevestigend antwoordde op de vraag of m’n Orient Chicane die zij dagelijks draagt ongeveer representatief is voor de maat, kreeg ik te horen “laat me maar even.”

Een klein uurtje later werd mij letterlijk het volgende in de schoot geworpen:
1 watchroll met ruimte voor 4 horloges en een paar kleinere vakjes voor ander spul

Vanavond snel een paar foto’s gemaakt:

Wat is het soms heerlijk om begrepen te worden :smile:

bedankt voor het kijken en groet, Bert

30 likes

Cool! :+1:
Altijd fijn een vrouw die je begrijpt

1 like

Leuk, wellicht een nieuwe hobby…

1 like

Ha, ha, zo’n vrouw wil ik ook wel !
Dan mag ze mijn horloge ook wel dagelijks dragen, wat een leuke manier om je hobby te delen !

1 like

Leuk :thumbsup:
Ook gewoon geweldig dat je vrouw dat zo “even” voor je maakt…!!

Veel plezier ermee !
Pieter.

1 like

Dankje, mijn vrouw maakt en verkoopt kinder- en dameskleding (voor zover ze er naast haar ‘gewone’ werk aan toekomt).

Ze omschreef het zelf als prototype… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vergeet niet dat je er zelf met je prototype van papier ook aan meegedragen hebt… :wink:

1 like

Mijn beste,

Wat een artistieke vaardigheid!!
Fantastisch hoor!! Mijn complimenten. :+1:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

“soo die is goed met theedoeken”

3 likes

Liefde is… van je vrouw een watchroll krijgen.

:princess:

Elf.

4 likes

Aha. Dat wil ik ook, zo’n watchroll. Ideaal op vakantie inderdaad.
Netjes gedaan, en ziet er leuk uit.

En eh…heeft je vrouw misschien een zus die vrijgezel is…?

6 likes

Dit vind ik nou echt een leuk verhaal! En een leuke watchroll! En een leuke vrouw!!

1 like

Wat fijn hè, als je vrouw zo handig is met naald en draad. Die van mij ook. Ik ga d’r eens lief aankijken. Lijkt me reuze handig zo’n rolletje in je bagage. Leuk stofje trouwens. Heb ik een keukenschort van! Jawel, ik ben degene die kookt thuis. Kan niks met naald en draad, maar wel met pannen en een fornuis… Oh ja, brilliant om 't ding vast te maken met een perlon horlogebandje! Was dat jouw of haar idee? :thumbsup:

1 like

Complimenten voor de dame! :+1:

Grt.

1 like

Leuk verhaal :smile: en ziet er goed uit die roll!

1 like

Leuk ook dat het patroon gelijk loopt met de horlogevakken; mooi gedaan!
Veel plezier ermee (samen) :wink:

Mijn vrouw is ook wel redelijk handig met de naaimachine, maar zoiets heb ik nog niet.
(nou neem ik meestal ook alleen een daily beater mee op vakantie)

1 like

Mooi hoor, altijd jaloersmakend, mensen die zo handig en creatief zijn. Je boft maar :blush:

1 like

Leuk! Geweldige vrouw :blush:

1 like

Dank voor de leuke reacties, ik zal de complimenten zeker doorgeven! :smiley:

@Buster en eh…misschien… :yum:

@Lexaf dankje, dat was m’n eigen idee, traploos verstelbaar dus ideaal. En het staat ook nog goed.

1 like

Wat een goed idee, en wat een leuk cadeau! Ik zie het al voor me: custom watch rolls van luxe materialen en in mooie kleuren/dessins…ik denk dat ze een derde métier naast haar reguliere ‘bijbaan’ gevonden heeft!

2 likes