cadeautjes krijgen

hoe moet ik beginnen?
beter laat dan nooit,
zoals alle jaren was ik een jaartje of drie (net zoals gisteren) jarig :slightly_smiling_face:
en op die bewuste dag kwam één van de zonen met vrouwlief me een gelukkige verjaardag wensen en hadden ze een kleine attentie bij voor mij, mooi ingepakt :yum:
ze waren een dag of twee van tevoren inkopen gaan doen in een of andere winkelstraat en kwamen toen ook de winkel tegen alwaar ze dit cadeautje hebben gevonden.

natuurlijk was ik benieuwd naar de inhoud en begon gretig het pakje uit te pakken,
inmiddels had mijn schoondochter (lief kind) reeds laten merken dat dit haar keuze was geweest :smile: zij vond hem mooi
toen het papier en tape verwijderd waren kwam ik dit doosje tegen:

in eerste instantie dacht ik tijdens het uitpakken dat er een horloge inzat maar bij het zien van het doosje had ik toch m’n twijfels :smile:
ik dacht, ‘wat zit hier nu in godsnaam in?’ :thinking: :face_with_monocle:

toch een horloge :sweat_smile:
ik weet niet meer hoe ik op dat moment reageerde maar hoopte dat mijn pokerface zijn werk goed deed :joy:
na de handschudjes en kusjes :kissing_closed_eyes: :kissing_closed_eyes: :kissing_closed_eyes: even het horloge uit de doos genomen en “bewonderend” bekeken.

naar het schijnt is dit een geprint exemplaar met extra toevoegingen met als benaming “luxe kersenhout met marmer inleg horloge”
ik kan er helaas verder niets over vertellen, het is me niet bekent, enkel dat er een qaurtz inzit, mss is dit een soort van reclamestunt voor een 3D print bedrijf, maar hé, ik tast ook maar in het duister :neutral_face:

toch heb ik het horloge na twee dagen na m’n verjaardag terug uit de doos genomen, band aangepast en op de pols gezwierd om een te kijken wat het gaf.

maar al bij al, is en blijft het toch een cadeautje dat ik niet draag
zijn er hier nog meer leden die zo’n mooi cadeautjes krijgen?

19 likes

Gelukkig niet, mijn omgeving weet wel dat de kans nihil is dat ze mij een plezier doen met hun gift.
Ondertussen heb ik wel met je te doen, want afwijzen van zo’n ondraagbaar ding is ook weer zo wat.

3 likes

Tja, dat is dan wel een ding, met de beste intenties en alles erbij, maar toch een ding dat je zelf niet meteen zal kopen? af en toe dragen en “mooi” houden dus in het doosje. Mijn omgeving duidelijk gemaakt dat het echt niet hoeft een horloge om mij te verrassen.
Beetje hetzelfde als die mooie witte stropdas die ik kreeg met vaderdag, vrolijk met al die viltstift kleuren ook. :grinning:

1 like

Hier in huis geldt;geef mij never ever een horloge cadeau.
Ooit een keer gebeurd :grimacing:
Ja je had nog geen blauwe en het bandje is zo mooi,de schat.
Heb ‘m nog wel maar nooit gedragen,intussen weten ze hier beter gelukkig :grinning:

1 like

inderdaad, toch niet echt nee :slightly_smiling_face:

dat is iets waar ik me bewust van was en hoopte toch :point_down:

ja, wegdoen kan ik niet, dus blijft hij hier en wordt zelfs het batterijtje met regelmaat vervangen indien nodig :blush: :smiley:

1 like

Tja dat zijn moeilijke momenten om dan je gezicht in de plooi te houden :stuck_out_tongue_closed_eyes: ach de bedoeling was goed.
En op de verjaardag van je schoondochter gewoon met trots dragen.

1 like

Ik heb zelf eens voor mijn vrouw een horloge gekocht, een rolex staal goud met blauwe plaat.
Vond het zelf mooi maar kreeg te horen “je weet dat ik nooit een horloge draag” zet maar op marktplaats. Dezelfde avond weer verkocht, nooit meer over gesproken.

2 likes

Precies dit!

1 like

Dat deed mijn vrouw ook, nu zijn we gescheiden. #shortstory

2 likes

Gefeliciteerd met je NA, laten we daarmee beginnen. :grin:
Doet me aan een Holzkern horloge denken :thinking:
Leuk om in de collectie te houden denk ik dan maar :sunglasses:

1 like

Je kunt beter tegen familie zeggen dat ze je geen horloges moeten geven, omdat je hele specifieke eisen hebt. Tenzij je nadrukkelijk en gedetailleerd hebt aangegeven wat je graag zou willen.

1 like

Jazeker, en ik was er - en ben er nog steeds - erg blij mee :+1:.

Ik kreeg het een jaar of 7 geleden toen we met de familie de start van mijn AOW-uitkering vierden.
Ze had het zelf op een 3D-printer gemaakt bij het bedrijf waar ze toen werkte.

4 likes

Een Seiko 6138-8010 en een “nieuw” jaren 70 duikhorloge. Ik moet wel toegeven dat er enige sturing van mij bij was. Ze begint ook al te herkennen wanneer iets een mode merk is of een “goed” merk. Gaat dus best goed. :smile:

1 like

Mijn kinderen hebben mij één horloge cadeau gedaan voor m’n verjaardag en het is een leuke quartz daily beater die comfortabel draagt.
Ik ben er nog steeds blij mee na ruim een jaar en draag m regelmatig naar werk.

5 likes