Cadola chronograaf: meteen hoteldebotel

Zojuist zag ik op Uhrforum.de een Cadola chronograaf, waar ik meteen hoteldebotel verliefd op ben geworden, niet in het minste vanwege de blauwe dial - maar aanschaf ervan zou mijn vrouw helaas niet goedkeuren (iemand ervaring mee… ? (:D)).

Het merk heb ik nog niet eerder gezien, en ook via de zoekfunctie alhier kwam ik geen berichten daarover tegen, dat maakt deze buitengewoon interessant!

Benieuwd wat jullie ervan vinden en wie van jullie dit merk kent/in bezit heeft:

http://uhrforum.de/cadola-sportchronograph-70er-jahre-nos-mit-valjoux-7733-45-min-zaehler-t135846

Beste groet,

Xavier

Leuk! Het is vast één van de vele merken die de quartz vloedgolf niet hebben overleefd. Waarschijnlijk zijn er wel vergelijkbare kasten te vinden waar een ander merk op staat.

275 euro voor een horloge met een Valjoux 7733 is een koopje - of 'ie nou doet of niet. En hij ziet er nog leuk uit ook!

Menno

thieuster Schreef:

275 euro voor een horloge met een Valjoux 7733 is
een koopje - of 'ie nou doet of niet. En hij ziet
er nog leuk uit ook!

Menno

Hallo Menno,

Tsja, maar zelfs als ik de prijs nog wat naar beneden kan onderhandelen heb ik momenteel geen budget voor.

Beste groet,

Xavier

Xavier,
Een schrale troost -> deze verkoper is volstrekt onbetrouwbaar. Ik was met de man een prijs overeengekomen, had hem overeenkomstig betaald en toen het op verzenden aankwam bedacht hij zich en ging de deal niet door. Ik wacht nu nog op mijn geld.

Zo zeg, wat slecht van hem. Dat spijt mij enorm voor je. Heb je dit bij de moderator van Uhrforum aangekaart, en denk je dat er mogelijkheden zijn om je geld van hem terug te krijgen, bijvoorbeeld door naar de erbij vermelde plaats Wiefelstede te rijden en -aannemende dat je zijn naam kent, gezien de gedane betaling- bij hem aan te kloppen? Ik neem aan dat het een ander horloge betrof dat hij had aangeboden, of toch deze Cadola? Bij deze staat sinds gisteren gereserveerd…

Er is trouwens een thread op HF waar je zulke oplichtingspraktijken kunt delen, ter vermijding dat anderen hier ook de dupe van worden

Sterkte gewenst,
Xavier

Hallo Xavier,

wat vindt je van zo’n Rus?

Yes, jij weet waar ik blij van word! Supermooie Sturmanskie, ook Poljot heeft zulke modellen (even gezocht en ik kwam al snel bij een bericht uit sept. 2012 van Menno uit waar jij ook deze nog hebt laten zien). Hoe oud is deze ongeveer, en in welke prijsklasse bevindt deze zich?

Die van mij is van begin 90, het gaat om de civiele uitvoering. Deze heeft een chromen kast, en een uurwerk dat niet kan hacken, de gááángreserve bedraagt circa 62.5 uur! Het Poljot 3133 uurwerk is gebaseerd op de Zwitserse Valjoux 7734, die van mij heb ik onlangs laten servicen. Voor prijzen kun je het best eBay checken.

P.S. Misschien staat de mijne binnenkort op de horlogemarkt, ik ben nog aan het twijfelen, om het roer om te gooien.