Cadola. Een verrassend horloge

Wil jullie graag meenemen in mijn NA.
Ik heb al vaker aanwinsten van verschillende horloges gepost. Zit momenteel op 18 exemplaren. Van een Rolex oysterquartz van eind jaren 70 tot enkele exemplaren van Enicar en een Tissot PRX 80.

Sinds kort heb ik op mijn werk een nieuwe collega. Met de kennismaking viel mijn Rolex hem direct op. Hè hè eindelijk iemand die iets met horloges heeft. :smiley:

Dus het gesprek ging al gauw over de verschillende exemplaren die we hadden.
Ik vertelde wel dat ik had besloten voorlopig niets meer aan te schaffen. Teveel om ze allemaal fatsoenlijke draagtijd te geven.

Totdat… Ik kijk regelmatig op Catawiki. Gewoon kijken wat er te koop aangeboden wordt en hoe met de biedingen gaat. Eigenlijk heel gevaarlijk want er komen soms best mooie exemplaren voorbij.

En ja hoor. Mijn oog viel op dit exemplaar. Een horloge van Cadola. Huhhhh? Nooit van gehoord. Dus op internet en dit forum maar eens zoeken.

Cadola werd oorspronkelijk in de jaren 40 in Neuchâtel opgericht en hield op een gegeven moment op te bestaan. Tegenwoordig is het bedrijf eigendom van Dartmouth Brands , tevens het moederbedrijf van merken zoals AVI-8 en Spinnaker.

Cadola richt zich momenteel op historische tijdmeting in de motorsport, met horloges die worden aangedreven door Japanse of Zwitserse uurwerken.

Zo dat weten we dan ook weer.

De wijzerplaat met two tone en horizontale ribbels sprak mij aan. De ribbels is niks nieuws. Kom je vaker bij merken tegen. Maar de combinatie van alles, inc. oranje secondewijzer en oranje datumaanduiding maakte mij enthousiast dat het niet bij kijken bleef.
Het uurwerk is Seiko NH 35. Daar lees ik vooral positieve verhalen over. Een betrouwbaar uurwerk.

Dus de knoop doorgehakt. Dat is dus nummer 19🥳

De foto’s.

37 likes

Nou dat is een heel leuk en bijzonder origineel horloge!

1 like

Leuk, gefeliciteerd :+1:.

Cool! Als je niet had gezegd welk uurwerk erin zat, dan had ik hem als vintage bestempeld. Gaaf gedaan.

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Nieuw merk voor mij. Geniet van alle negentien

1 like

Leuk! Veel draagplezier!

Mijn beste,

“Onbekend maakt onbemind”.

Gefeliciteerd met deze verassende tijdgeest!!
Ik wens je er een eigenzinnige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dank je. Ja ik denk dat daarom dit horloge mij direct aansprak. Ik noemde al Enicar. Vintagehorloges hebben altijd wel mijn aandacht

2 likes

Mooie aanwinst :+1:t2:

Proficiat, mooie vintage look.
Veel plezier ermee!!:watch:

Vintage Cadola’s zie ik geregeld op Vinted voorbijkomen.

1 like

Gefeliciteerd met je leuke aanwinst :+1:t2:

Grappig horloge, veel plezier ervan!

Cadola. Een verassend horloge

FTFY

Anders zou ie er zo uit hebben gezien…

afbeelding

Maar alle gekheid op een stokje… leuk horloge die Cadola. Krijg ook wel een associatie met Heuer, die zitten toch ook in de racerij?

Cadola. Copilot zegt er dit over:

Kennelijk niet alleen maar een marketing verhaal, want dit vind ik in Mikrolisk:

Interessante modelletjes, met zeker verrassende prijzen voor een horloge met een mechanisch horloge van Zwitsers (?) fabrikaat.

of toch niet?

https://www.watchcrunch.com/Ejurado/posts/is-cadola-brand-a-good-one-298326

Gefeliciteerd met deze verrassende aanwinst.
Veel tijd plezier gewenst!!