Wil jullie graag meenemen in mijn NA.
Ik heb al vaker aanwinsten van verschillende horloges gepost. Zit momenteel op 18 exemplaren. Van een Rolex oysterquartz van eind jaren 70 tot enkele exemplaren van Enicar en een Tissot PRX 80.
Sinds kort heb ik op mijn werk een nieuwe collega. Met de kennismaking viel mijn Rolex hem direct op. Hè hè eindelijk iemand die iets met horloges heeft. ![]()
Dus het gesprek ging al gauw over de verschillende exemplaren die we hadden.
Ik vertelde wel dat ik had besloten voorlopig niets meer aan te schaffen. Teveel om ze allemaal fatsoenlijke draagtijd te geven.
Totdat… Ik kijk regelmatig op Catawiki. Gewoon kijken wat er te koop aangeboden wordt en hoe met de biedingen gaat. Eigenlijk heel gevaarlijk want er komen soms best mooie exemplaren voorbij.
En ja hoor. Mijn oog viel op dit exemplaar. Een horloge van Cadola. Huhhhh? Nooit van gehoord. Dus op internet en dit forum maar eens zoeken.
Cadola werd oorspronkelijk in de jaren 40 in Neuchâtel opgericht en hield op een gegeven moment op te bestaan. Tegenwoordig is het bedrijf eigendom van Dartmouth Brands , tevens het moederbedrijf van merken zoals AVI-8 en Spinnaker.
Cadola richt zich momenteel op historische tijdmeting in de motorsport, met horloges die worden aangedreven door Japanse of Zwitserse uurwerken.
Zo dat weten we dan ook weer.
De wijzerplaat met two tone en horizontale ribbels sprak mij aan. De ribbels is niks nieuws. Kom je vaker bij merken tegen. Maar de combinatie van alles, inc. oranje secondewijzer en oranje datumaanduiding maakte mij enthousiast dat het niet bij kijken bleef.
Het uurwerk is Seiko NH 35. Daar lees ik vooral positieve verhalen over. Een betrouwbaar uurwerk.
Dus de knoop doorgehakt. Dat is dus nummer 19🥳
De foto’s.