Caliber identificatie hulp!

Wie weet welk caliber Oyster/ Rolex dit is?
Ik ben op zoek naar een vervangend anker.

Zelf.al gezocht… FHF 30-1??


@LVA
@BMWX6M misschien?

1 like

Helaas, doe geen Rolex. :grin: Geen toegang tot onderdelen. :sunglasses:

1 like

Rolex heeft tot WW2 inderdaad wel wat gedaan met FHF blijkbaar. Grappig :smile:

En je zat recht in de roos, Rolex 59 was een gepimpte FHF 30. Hopelijk makkelijker om daar een onderdeel voor te vinden :crossed_fingers:

1 like

Heb jij een anker? Ebay zegt “nee”

Wel een paar FHF maar geen 30 vrees ik. Zou me niks verbazen moesten die opgekocht zijn om tegen de volle pot als Rolex onderdeel verkocht te worden dan…

Misschien kan je ergens vinden welke onderdelen van de 30 ook in andere (28?) bruikbaar zijn, en vice versa. Zo ben ik nog aan stukken voor mijn Elgin from Hell geraakt, door gemeenschappelijke delen met meer courante modellen te kunnen opzoeken.

1 like

Spareparts watches is ook leeg verkocht… weet alleen niet of part # 710 ook # 710 voor alle andere FHF calibers geldt

Rete duur natuurlijk maar er zijn er te vinden :smile:

Duur? Duur? ………. beter duur te koop dan niet te koop.

Ik heb zojuist mijn nieuwe veer binnengekregen voor mijn Ancre Automaat.

Heb net 23 euro betaald voor dit veertje welke ik bijna opnieuw kwijt was omdat hij tijdens montage wegsprong. Kreeg een hartverzakking…… leve de magneetstrip. Lag onder mijn stoel op de grond :sweat_smile:

Ok Ok ……… zat nog een bultje donor onderdelen bij omdat ik de veer niet los mocht kopen :rage:

3 likes

Deze Franse winkel heeft de 30.710 voor 12 euro staan.

https://www.jetons-royaux-marineche.com/horlogerie/product/view/3/9459

1 like

Ik heb ergens hier op het HF gelezen dat je zulke veertjes kunt maken van een gitaarsnaar. Mij is het een paar dagen terug ook overkomen, en toevaĺlig gisteren terug gevonden. Maar je schrikt telkens weer als er iets uit je valt, dat vind ik zelf de mindere kant aan dat sleutelen, ook wijzers weer terug zetten is minder leuk, kan ook
zeer vervelend zijn als het niet gaat zoals je wilt.
Veel blijven oefenen dan komt het vanzelf goed.

1 like