California dials, show 'em

Nu het toch zomer is en we de afgelopen week in ‘Californiaanse’ temperaturen hebben geleefd, leek het me een goed moment eens te kijken wie op het forum horloges bezit met een mooie California Dial.

Hier alvast een eerste foto: De Rolex bubbleback die mij in Italie vanuit de etalage voor het eerst wist te overtuigen van dit soort wijzerplaten.

7 likes

25 likes

Zou je ook even kunnen zeggen wat een californische dial is? Zegt me niks maar ben wel erg nieuwsgierig.

Half Arabisch / Romeins op de plaat.

4 likes

6 likes

oh… nou weer wat geleerd…

2 likes

De ex van @Batossai

6 likes

Ik doe liever aan “Californian dreaming”

:face_with_raised_eyebrow:

Heb dit altijd maar niks gevonden, ook niet bij de oude Panerai’s

Bij nomos club campus vind ik het toch best mooi, de rest boeit mij wat minder

9 likes

7 likes

Ik vind het maar lillik tbh.

Die club campus is een erg leuk horloge, op die romijnse cijfers na that is.

3 likes

Zakje Engelse drop te pakken?

2 likes

Dat schijnt jeugdig over te komen. Compensatie voor mn baard, mn ouwe lullen DD en kale kop.

Edit: SMH

8 likes

Wel grappig, een van de redenen waarom ik het topic opende… :sweat_smile: Ik vond het nooit mooi maar bij een Bubbleback vind ik dat toch de mooiste wijzerplaten, dus ben benieuwd of meer horloges met zo’n plaat me kunnen bekoren :slight_smile:

Nooit gezien en nooit van gehoord.
Is er ook een achterliggend verhaal, of kwam het omdat een medewerker met lunchpauze ging en een collega het werk halverwege moest overnemen?

Het is wel geinig, ik ga er vanaf nu op letten. Bedankt.

1 like

Draagt verschrikkelijk lekker en de zwarte lume is beter dan je verwacht.

5 likes

Is dit nou één van die innovaties waar Rolex beroemd voor is? :wink:

edit: Oh sorry, dat had geen antwoord op jouw post moeten zijn. Om toch nog iets nuttig bij te dragen, heb ik hier meer info gevonden: https://www.rolexmagazine.com/2012/09/the-history-of-california-dial.html

Het zou een beter leesbare dial moeten zijn omdat de radium indices zo lekker dik gemaakt konden worden.

1 like

Nog een Nomos!

7 likes

8 likes