Call me Connie


Had deze op TZ gepost om meer informatie te krijgen, helaas is mijn vintage kennis maar matig.

Hier is wat ik weet:

Omega Constellation Pie Pan
Gold Capped/Staal
Referentie 14381
Cal. 551 Automaat
Serienummer 17754792 wat hem dateert tot '61/'62
Originele wijzerplaat/wijzers en kroon

Als er nog mensen zijn met meer kennis die meer informatie hebben, dan houd ik mij aanbevolen! Tot die tijd, geniet van de plaatjes!

26 likes

Wil je mij niet meer dat soort foto’s appen :upside_down_face:

Zonder dollen. Wat een bjoetie!

2 likes

Wat een plaatje. :ok_hand:

Ziet er inderdaad nog vrijwel ongeschonden uit :+1:
Ik ben geen vintage Omega kenner, maar die kroon lijkt me toch echt niet origineel voor dit model. Cal 551 staat dacht ik wel als betrouwbaar/goed bekend.

@BH_ zal hier beslist de details van weten

Kroon lijkt me wel correct. Zijn heel gevaarlijke horloges om te kopen als je niet alle details weet. Vooral vanwege de vele redials.

Klopt, kroon is correct, is bevestigd door twee vintage verzamelaars die ik vertrouw. Wijzerplaat is nog geheel origineel. Wss zijn de wijzers ooit gerelumed.

1 like

Volgens mij gewoon een originele achthoek kroon.

Wijzers zullen idd relumed zijn.

I stand corrected

Gelukkig zei ik dat ik geen vintage Omega kenner ben :innocent:
Waarom ik dit overigens zei; ik zou zweren dat ik op OF regelmatig zulke ref’s zie passeren met kleinere/normale kroon, maar zullen dan waarschijnlijk iets andere ref’s of bouwjaren zijn geweest.

1 like

Mooi zeg! Gefeliciteerd :+1:.

Wat een plaatje! Zeer mooi :ok_hand:

Kroon is niet origineel.

Cal. 551 werd voorzien van de slankere (4,7,mm diameter, 2,10 dik) 10zijdige kroon. Maar deze kroon is niet meer verkrijgbaar. Gek genoeg is deze ‘dikke’ (5mm, 2,70 dik) , die oorspronkelijk op de 1950’s Connies hoorde nog wél verkrijgbaar.

Met wat kunst en vliegwerk is deze te bevestigen (heeft grotere tube), maar vochtbestendigheid is een ding.

Je zult ook zien dat de kleur afwijkt.

5 likes

Grappig hoe de kenners het ook hier niet met elkaar eens zijn ;). Hij gaat binnenkort in de verkoop, dus ik probeer vooraf zoveel mogelijk informatie te verzamelen.

3 likes

Thanks, die ga ik even op het gemak lezen!

Er is flink wat rotor rub te zien, zowel in de caseback als op de uurwerk. Informeer even of dat verholpen is. Vraag me overigens sowieso af of rotor origineel is.

Waarom denk je dat?

Kleur

Ja hij heeft een kleur, probeer hier ook wat op te steken dus iets meer info zou tof zijn :wink:

excuus @SuperC

Wijkt wat sterk af van rest van het uurwerk. Kan optisch zijn.

1 like

Check, thanks!