Heb sinds kort (3weken) een Calvaneo. Was er erg blij mee tot dat hij af en toe stil ging staan. Weet iemand hoe dit kan? Volgens mij gaat het automatisch. Als ik hem s,avonds af doe staat hij binnen 3 uur stil. In het begin deed hij dat niet.
Ik heb hem gekocht op Marktplaats misschien achteraf niet moeten doen.Nu zit er nog wel garantie op.Garantie kaart etc zit er allemaal bij. Maar dan moet ik hem opsturen naar Duitsland en dat was ik toch niet van plan.
Heeft iemand een ander idee hoe ik het horloge kan laten nakijken?
Heb je hier op het forum ook advies gevraagd over het merk? Calva"nee"o de naam zegt het al. Dit is een plakmerk. Ik hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt. Het lijkt erop dat de gangreserve niet goed werkt. Een horlogemaker zou je kunnen helpen maar de meesten wagen zich niet aan deze goegkopere chinese uurwerkjes.
Als je het buiten de garantie wil laten oplossen zul je naar een fatsoenlijke horlogemaker moeten gaan. Hij kan onderzoeken wat de oorzaak is en het probleem waarschijnlijk ook wel oplossen. Vraag dan eerst een prijsopgave. In het forumonderdeel " ervaringen met horlogemakers " vind je de namen van en de eraringen met horlogemakers.
Niet zo gek he, voor 95 euro krijg je vast te horen dat het horloge niet meer te maken is en je een vervangend exemplaar krijgt od dan pakken ze meteen 90 euro, want deze horloges lijken verdacht veel op de q&Q horloges van de markt en die merkloze gevallen van 5 euro die je op de braderie ziet liggen, sterker nog die laatst zijn vaak mooier dan die calvaNEEo