ik vind op het ogenblik calvaneo 1583 de beste
uurwerken die er zijn in de familie dragen wij
allemaal een calvaneo ik heb nog nooit iemand
geweten die er iets aan had of niet juist liep ik
kan ze gewoon niet meer missen zoals vele mensen
Whaha, ik heb in ieder geval even gelachen vanavond.
Veel plezier met je calvaneo
Over Ingersoll gesproken, ik was aan het bladeren
in de download van de link van Roelof kom ik deze
tegen:
Ik heb die toevallig ook (naar ik meen vorig jaar) gezien in een rapportage over Baselworld. Hoe je dat moet rijmen met het “normale” Ingersoll gebeuren is me een raadsel.
Ik snapte hem ook al niet helemaal. Zouden wij ons
dan allemaal vergissen?
Het zal een poging zijn om wat meer allure aan het merk te verlenen. Net zo weinig als ze de Calvaneo zelf maken, zullen ze deze “El Dorado Doppeltourbillon 2020” zelf produceren. Een OEM fabrikant zo’n horloge laten maken is niet zo moeilijk, maar of ze hem ooit zullen verkopen is een andere vraag.
Het is een beetje alsof Dacia een supersportwagen bouwt. Past niet bij het merk en de markt lijkt me niet aanwezig.
Denk dat de meeste horlogekenners wel weten dat je niet op de BVA veiling moet zijn voor een koopje (of een alledaagse prijs). Maar als je dat mogelijk niet weet en zeker als je een grote familie hebt, krijg je dit
Oei… Hartelijk bedankt voor de tip. Had ik toch bijna een stomme fout begaan door heel veel geld in een 2e hand Tudor sub te gaan steken… Alleen jammer dat je hele familie nu aan het meebieden is op dat exemplaar bij BVA. Heb ik straks weer geen budget genoeg… Dan moet ik toch weer die tudor gaan kopen, en dat terwijl ik nu weet wat het beste horloge ter wereld is…life is hard.
Oei… Hartelijk bedankt voor de tip. Had ik toch
bijna een stomme fout begaan door heel veel geld
in een 2e hand Tudor sub te gaan steken…
Alleen jammer dat je hele familie nu aan het
meebieden is op dat exemplaar bij BVA. Heb ik
straks weer geen budget genoeg… Dan moet ik
toch weer die tudor gaan kopen, en dat terwijl ik
nu weet wat het beste horloge ter wereld
is…life is hard.
Neeeee, het beste horloge ter wereld is een vintage ZENITH, loopt 0,1 sec per jaar achter of voor… (herinnert u zich KUBANG NOGnognognognog…)
Ik snapte hem ook al niet helemaal. Zouden wij
ons
dan allemaal vergissen?
Het zal een poging zijn om wat meer allure aan het
merk te verlenen. Net zo weinig als ze de Calvaneo
zelf maken, zullen ze deze “El Dorado
Doppeltourbillon 2020” zelf produceren. Een OEM
fabrikant zo’n horloge laten maken is niet zo
moeilijk, maar of ze hem ooit zullen verkopen is
een andere vraag.
Het is een beetje alsof Dacia een supersportwagen
bouwt. Past niet bij het merk en de markt lijkt me
niet aanwezig.
Idd, van Chinese makelarij (ShangHai) en zelf omhulsel bijgemaakt. Uurwerk blijft voor mij indrukwekkend, daar niet van.
Maar waar komen die Calvaneo’s vandaan? Duitsland? Ik vind ze wel mooi; al heb ik nog niet eentje in mijn handen gehad. Marktplaats, BVA, etc wordt overspoeld (overspoeld is misschien overdreven) met die Calvaneo’s. Raar eigenlijk dat een horloge met een winkelprijs van +/- 1000 euro voor maximaal 200 euro wordt verkocht. Op hun website (http://www.calvaneo1583.de) lees ik dat ze Ronda, ETA, ISA (?) uurwerken gebruiken.
Misschien kom ik eentje tegen tijdens Koninginnedag en dan zal ik het kopen
Maar waar komen die Calvaneo’s vandaan? Duitsland?
Ik vind ze wel mooi; al heb ik nog niet eentje in
mijn handen gehad. Marktplaats, BVA, etc wordt
overspoeld (overspoeld is misschien overdreven)
met die Calvaneo’s. Raar eigenlijk dat een horloge
met een winkelprijs van +/- 1000 euro voor
maximaal 200 euro wordt verkocht. Op hun website
(http://www.calvaneo1583.de) lees ik dat ze Ronda,
ETA, ISA (?) uurwerken gebruiken.
Misschien kom ik eentje tegen tijdens
Koninginnedag en dan zal ik het kopen
mvg,
Iaan
Op die winkelprijzen zitten marges waar merken als Rolex en Omega denk ik jaloers op zouden zijn.
En ze mogen dan Zwitserse uurwerkjes gebruiken, het zijn voor zover ik heb gezien goedkope quartz uurwerkjes. Leuk idd om op Koninginnedag te scoren, maar niet voor de “winkeladviesprijs”. Of je er 100-200 euro voor over hebt op Marktplaats, dat kun alleen jijzelf bepalen. Het is weer geen buitensporig bedrag, maar realiseer je dat ze ook voor 10-50 euro van van de hand gaan.
Ben ik blij even gegoogled te hebben op “calvaneo” ! Ook GEEN goede reclame voor BVA auctions ! Ik bezit zelf al lang geen horloge meer dacht mss wel weer leuk. Laatste was een net nieuwe casio G shock, tijdens het overstag gaan kwijtgeraakt. Hij is waterdicht , dus iig hadden de vissen er nog plezier van edit : was op site van Pro veiling.