Oud horloge van partner (hij heeft er ook een paar) een CK heeft een nieuwe batterij nodig. Maar zelfs met een horlogegereedschapssetje (Invicta) en mijn iFixIt toolkit lukt het me niet om de case te openen. Op YT zie ik dat men het horloge met een mesje openen tegenover de kroon. Het lukt me niet om maar iets van een opening te creëren. En gezien ik de achterkant niet van zware krassen wil voorzien ben ik nu geneigd de handdoek maar in de ring te gooien. De Skagen (bijna identiek) die hij ook heeft was makkelijker te openen voor batterijwissel. En alleen met een casepress (via A-zon) heb ik die weer netjes dichtgeknepen.
Ga niet met die botte messen aan de gang!
Wat je nodig hebt is een professionele case opener van ~ 14 euro. Deze is van hard (gereedschap) staal, scherp en heeft een nylon insert die tegen de kast komt en geen beschadigingen maakt.
Je vind ze bijvoorbeeld op eBay en ETSY.
Dank ik ga eens kijken.
Succes. En ehhh nóóit opgeven!
Ik heb 2 van die case openers uit mijn gereedschap setje.
Zelfs een mesje van een stanleymes geprobeerd. Maar lijfsbehoud zonder bloedverlies staat hoog op mijn lijstje.
Die dingen zijn hopeloos. Zelfs die van Bergeon. Andere spullen van Bergeon zijn prima trouwens.
Als je in de buurt van Enkhuizen zit mag je de mijne wel even lenen, opsturen uit UK is zo weet twee weken verder. (maar misschien ben je een geduldig mens - ik niet )
Ik heb wat via A-zon besteld. Zou morgen al worden afgeleverd. Ach en anders is dinsdag ook goed. Enkhuizen niet in de buurt. Helaas. Dank.