Calypsomatics zijn binnen!

Sinds ik de posts van Jeroen heb gezien van zijn Calypsomatic wilde ik ook graag een Calypsomatic.

Enige tijd geleden via de mail contact gehad met iemand van de MWR forums. Na veel contact uiteindelijk een mooie Calypsomatic met “tropical dial” gekocht.
Het is het type 5913, naar het schijnt het model te zijn wat ook is uitgeleverd aan de Franse Marine.

Daarnaast had ik ook al een kleiner exemplaar via eBay gekocht, 32mm. Dit horloge wordt nu met veel trots gedragen door mijn vriendin.

Foto’s;

Gaaf! Vooral de kastvorm zoals je die ziet op je laatste foto. En het bolle glaasje. En de bezel. En…en…en…mooi ding dus!

Erg mooi!!

Zo een lust ik ook wel(tu)

Prachtig! Deze zijn nieuw voor me.
Vooral de full size is erg fraai met die tropic dial.

Betaalbaar?

Wat is betaalbaar? :slight_smile:

De cultstatus is wel aan het groeien van dit horloge en dat zie je ook aan de prijzen. Momenteel staat er 1 op eBay, maar die is wel erg hoog geprijsd.

Goed man! Mooi die aged dial! Mijn 4e is onderweg… Laat die prijzen maar stijgen ;), ik heb ze straks op voorraad!

De 32 mm variant vind ik als dameshorloge super! Ik heb er ook al een paar van op het laatst ‘verloren’ op eBay. Mocht je vriendin er genoeg van krijgen, ik heb ook een vriendin, dus stuur me maar een berichtje!

PS: Allebei met ‘countdown’ bezel (tu)

De 4e alweer? Wat voor type?

Laat de prijzen maar nog even op dit niveau, wil er ook nog wel een paar toevoegen aan de verzameling.

De 32mm, ik ben bang dat die nooit meer van haar pols gaat :slight_smile:

een 7840 (weer / reserve)

Ga je nog een “Tropic” SuperDome op 1 van je Calypsomatics zetten?
Ik ben wel benieuwd of dit mogelijk is, lijkt mij namelijk wel erg mooi staan.

Was dit wel van plan, maar laat dan de maat even opnemen door mijn horlogemaker (waarna de glaasjes online bestel). Vorige keer was ik dit al van plan, maar ik heb mijn horloges toen laten ophalen door een collega.

Ok, hou me op de hoogte. Ben wel benieuwd!

Super vet (tu) (tu) (tu)

Dikke vintage klatser; wijzerplaat vet, plexi vet, kroon vet, gewoon genieten!

gr. Roel

acour_jeroen Schreef:

Was dit wel van plan, maar laat dan de maat even
opnemen door mijn horlogemaker (waarna de glaasjes
online bestel). Vorige keer was ik dit al van
plan, maar ik heb mijn horloges toen laten ophalen
door een collega.

Al 1 van de Calypso’s voorzien van een superdomed plexi?

Nee, ik heb een Rolex 5513 gekocht :wink:

Wat is nu eigenlijk de diameter van de 5913? Hij lijkt namelijk héél erg op mijn 7085.

super , gefeliciteerd (tu)

Nice pair 8)
Zonder dollen: zeer fraai, mijn complimenten!

acour_jeroen Schreef:

Wat is nu eigenlijk de diameter van de 5913? Hij
lijkt namelijk héél erg op mijn 7085.

38mm excl. kroon

gaaf!

SergeduTemps Schreef:

acour_jeroen Schreef:

Wat is nu eigenlijk de diameter van de 5913?
Hij
lijkt namelijk héél erg op mijn 7085.

38mm excl. kroon

Is toch dezelfde diameter inderdaad… Mooi!