Camel Trophy horloge, welke batterij?

Hallo,

Sinds een jaar of 25 heb ik een leuk Camel Trophy horloge in bezit. Zie ook foto. Nu kwam ik hem na een verhuizing en enkele decennia weer tegen. Kijken of ie het nog doet natuurlijk, maar kennelijk was het batterijtje leeg. Deze zat er helaas ook niet meer in en dit is ook meteen mijn vraag. Wie weet welk batterijtje hierbij hoort, ik heb al gegoogled en gezocht, maar ik kom er niet uit. Het is er een met een alarm en datum. Best leuk horloge, maar leuker als hij het doet en ik weer de tijd kan lezen en bovenal kan luisteren naar het geluid van het alarm wat dit horloge in de jaren 90 in mijn studententijd maakte. Het batterijtje wat op de foto staat is overigens niet de correcte. Dank alvast voor het meedenken.


1 like

Ligt het nou aan mij of zie ik onder dat ringetje rechtsboven toch een batterij zitten?

Lees laatste alinea…:blush:

Dan ligt het aan mij :rofl:

Geen probleem, maar weet je toevallig wel welke erbij hoort?

Geen uurwerknummer te vinden?
Ik zou het verder niet weten.

Neen, dat is ook een beetje het punt. Er staan verder geen nummers of aanduidingen op. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

1 like

Ik heb er ook een uit die tijd. Mijn horlogemaker doet daar altijd een Maxell batterij in. Werkt perfect.:slightly_smiling_face:

2 likes

Ok thnx. Weet je toevallig het nummer welke op deze batterij staat? Begint met een 3 volgens mij. Misschien op de factuur? :smiling_face:

1 like

Nee sorry man. Ik bewaar dat soort facturen nooit. Ik weet alleen dat het Maxell is omdat dat een van de beste schijnt te zijn. Succes!:slightly_smiling_face:

1 like

Volgens ome Google kom ik uit op batterij type 377

The movement is Miyota 6L76

1 like

Dank je, ik vond hem niet… :+1:

Ik heb sinds kort een Pixel phone en daarmee kan ik razendsnel met Google Lens op gelijkwaardige afbeeldingen zoeken. Works a charm, het was ongeveer 5 minuutjes rotzooien in Google.
Overigens hebben alle andere versies (102, 103, 104) volgens die website dezelfde 377 batterij.

1 like

Top, net besteld op Bol…kijken of we hem weer tot leven kunnen wekken.

2 likes