Camel Trophy Horloges

Ik heb ergens eind 90er jaren ook zo’n Camel om pols gehad. Brons met een gele dial. Toendertijd een hele mooie klok, maar qua formaat toch wel aan de kleine kant (voor de huidige maatstaven). Ik heb echter geen idee waar dat klokkie gebleven is … toch maar eens gaan zoeken :smile:

Hoi CamelTrophyklok,

Ik heb ook nog een Camel Trophy in mijn bezit. Klokje is twintig jaar oud, en heeft veel van de wereld gezien :slight_smile:
Er zit wel het tweede bandje aan, eerste was versleten. Volgens mij heb ik het oude bandje bewaard.

Graag wil ik de foto met dit forum delen.

3 likes

1 like

Deze draag ik vaak bij het klussen in en rond het huis. Nog steeds een fijn klokje. Tegenwoordig op een zwarte NATO. Heb er ook de stalen en originele lederen band bij.

Bacl to the nineties! Leuke klokjes als je e zo weer eens ziet.
Vriend van mij laatst zijn oude ook weer eens afgestoft, batterijtje erin, nieuw bandje erop, zag er top uit. Mooi trouwens ook,
Camel Trophy ooit ontstaan om reclamewetgeving voor Sigaretten te omzeilen. Zelfde naam, logo’s vergelijkbaar, maar uiteraard is het geen reclame voor sigaretten maar voor een avonturenrocht! Later een horlogemerk aan gekoppeld, of wellicht een handige handelaar die de merkrechten van Camel Trophy voor horloges kocht. Onze koning schaatste overigens ooit de elfstedentocht in een Marlboro broek, en het kledingmerk PME kom linea recta van Pall Mall Export!

2 likes

Ben nieuw in dit topic. Was ooit ook fan van deze Camel Trophy horloges en andere accessoires die met deze Trophy te maken hadden. Leuk detail is dat vrijwel alle Camel Trophy horloges qua uurwerken uit de fabriek van Mondaine Zwitserland komen en de eigenschap hadden uitstekend op tijd te lopen.

Hier die van mij, nieuw gekocht in België in 1992. Volgens de informatie die de juwelier mij destijds gaf, had een deelnemer aan de race ditzelfde model aan in 1991 of 1992, dat laatste weet ik niet zeker, maar er is hier vast iemand die het wél weet :relaxed:

3 likes

Ken je deze al…

5 likes

Same here

2 likes

Leuk 🥴 topic!
Heb er zelf ook 2 gehad en een daarvan in 1991 nieuw aangeschaft voor ik dacht rond de 800 gulden. Een divet model. Die heb ik tot 1999 dagelijks gedragen en loopt nu nog steeds heel behoorlijk op tijd (+3 seconden per dag)!
En dat zonder enige vorm van service of onderhoud. Alleen het glas heb ik ooit eens laten vervangen.

Ik was toen ook al horloge gek, maar dit was m’n eerste mechanische die gekte alleen maar heeft doen toenemen…

Deze gaat niet meer weg. Heb zelfs het welbekende originele blik mét sticker er nog bij.

IMG_2602.JPG

Gr. Traveler.

3 likes

Heel mooi horloge. Ook leuk om te hebben, maar: Geen Camel (Trophy). Toentertijd bij sigaretten reclame als bijzonder item volgens mij.

Bericht is net geen 4 jaar oud…
:joy:

Multichrono I en Meridian
Mondaine-nummer na 1993 / M 136. 201 - 229
Vervaardigd vanaf 1990
Functie: uur, minuut, seconde, SC, chrono 1/10 seconde, AM / PM
Beweging: Morioka Tokei VD01A
Type: Quartz
Waterdicht: 5 ATM
behuizing : Roestvrijstalen
batterij: 389

Zonder nummer aan de achterzijde is tussen 1990 en 1992
Die heb ik zelf namelijk.
Op Youtube ook te vinden onder “MultiChrono”

Suc6

oldy

2 likes

5 likes

Leuke jeugdherinneringen. Dakar en Camel Trophy…

Mooie ruige horloges.

Nu moet ik vooral aan Erik van Muiswinkel denken als ik de naam Camel Trophy hoor. :joy:

Ja leuk, hier is het allemaal mee begonnen.

7 likes

Deze week heb ik een andere horloge gekocht (Certina) na lange tijd en toen heb ik weer eens wat opgezocht over mijn Camel Trophy. Heb deze in 1999 gekocht en sindsdien (22 jaar lang) dagelijks gedragen. Kwam er ook achter dat dit horloge van Zwitserse makelij (Mondaine) was, wat ik eigenlijk niet eens wist :slight_smile:

Hier een plaatje bij het praatje:

Moet zeggen dat de Camel Trophy al die jaren goed is bevallen. Origineel had deze een leren band, maar die is (of zelfs tot 2x toe) gescheurd en toen heb ik gekozen voor een metalen variant.
Las ook dat 1999 het jaar was waarin de productie gestopt is. Heb ik dus toch een beetje een collector’s item zonder t te weten :slight_smile:

2 likes

Ja, die had ik 25 tal jaar geleden ook op het oog. Was hun top of the range dacht ik.

Maar die kroonbescherming, doet me nu aan een merk denken waar ik toen nog nooit van gehoord had…

Deze heet overigens “L2 Chronograph” en kostte fl 435,- (guldens dus) destijds.