Camel Trophy Masterpiece, mijn Grails

Na lang zoeken ben ik, alweer een poosje, de gelukkige eigenaar van 2 Camel Trophy Masterpiece horloges.
Het topmodel van de CT horloges.

De eerste was vorig jaar augustus. De black face met dubbel roterende goldplate bezel. Full set met alle originele documenten, zelfs de aankoopbon, en doos.

De tweede was begin dit jaar. De White Face Masterpiece, helaas zonder doos maar wel de documenten.

Dit zijn voor mij de holy grails. Ondanks dat ik toch echt wel, hoe gek het ook klinkt, mooiere en duurdere horloges in Mn bezit heb. De zoektocht naar deze horloges, met prachtig 27 steens ETA 251-262 Quartz uurwerk, en het plezier van het dragen maken deze horloges het topstuk van mijn Camel Trophy verzameling.

Een grail hoeft dus per definitie in mijn ogen niet het duurste horloge te zijn maar een horloge die je erg graag wilt hebben, moeilijk te vinden is en waarschijnlijk ook nooit zult verkopen.

Fijne zondag. Wat zijn jullie grails?

40 likes

Interessante verzameling. Is dit hetzelfde Camel van de sigaretten? Zo ja/nee, heb je een link met achtergrondinfo?

1 like

Super koel dat je je grails hebt bemachtigd!

1 like

Nee is niet dezelfde.
De camel Trophy horloges zijn gemaakt naar aanleiding van de camel Trophy rallys.

Je hebt ook de horloges die gebruikt werden als reclame object. Deze horloges hadden altijd een camel ( dromedaris) op de wijzerplaat staan.
Bij de echte CT horloges staat alleen het camel Trophy loge erop ( dus geen camel)

Meer info ( en ook een deel van mijn verzameling) te vinden op: www. Camel-Trophy.net fullsizeoutput_7ce

3 likes

Een indrukwekkende collectie!

1 like

Mijn beste,

Leuk!!
Weer eens wat anders dan anders!!
Ik wens dan ook veel plezier met deze uitblinkende Camel Trophy Masterpiece horloges. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Mwah… :smirk:

Dat (in het begin) gesponsord werd door camel cigarettes en daar ook de naam aan ontleent (je ziet het ook aan de schrijfwijze/lettertypes van het woord ‘camel’). :nerd_face:

Maar het was een superstoer evenement en de hele uitstraling die het had (ook in de merchandise met kleding en horloges) had, in ieder geval op mij als jong ventje, enorme aantrekkingskracht :sunglasses:

3 likes

In 1 woord WAUW!

Super gaaf en mooie horloges. Jou verzameling in echt bizar gaaf en bijzonder

Ik ben het met je eens dat een grail niet prijs gebonden is. Vaak hangt het er wel aan vast maar zeldzaamheid kan ook de factor zijn waarom het lastig is om in bezit te krijgen.

Mijn grail is opzich wel haalbaar maar gaat over mijn grens heen voor wat ik uit wil geven aan een horloge.
Wie weet ooit aan een bijzondere dag te of gebeurtenis te koppelen waardoor ik het bedrag er wel aan uit wil geven. Maakt de grail dan extra bijzonder.

Voor mij.

2 likes

Ik heb ook een Camel Trophy horloge.
Die wordt al een tijdje gedragen door mijn vader.

Ik kocht m ca 24 jaar geleden op Schiphol, op weg naar Kreta.

1 like

Heb vorige week deze kunnen kopen, het is voor mij geen grail maar wel een erg mooi horloge.

3 likes

Dat dus.

Erg leuk om te zien trouwens deze CT-verzameling!

3 likes

Ooow die is ook mooi zeg😃

Strikt genomen is een grail iets wat per definitie onbereikbaar is, maar ik richt me niet zo op onbereikbare dingen dus voor mij zijn het ook dingen waar ik lang naar gezocht heb. De eerste was een Tissot met het Lemania 15TL kaliber, een van de zeldzaamste kalibers die Tissot ooit gebruikt heeft. Na lang zoeken vorig jaar op de kop kunnen tikken, uit 1945 in prachtige staat:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/6/9/569582f9e255c06afa322d97427da4bc33a38eb3.jpg
Ok, ik heb deze al tig keer gepost hier op het forum, maar ik blijf er helemaal weg van. :heart_eyes:

Verder mijn meer hedendaagse grail, de Tissot PRS 516 automatic Chrono; nieuw voor mij te duur (vind ik), maar tweedehands wel bereikbaar.

image

Na lang zoeken een gebruikte gevonden; is in principe onderweg vanuit Australië, maar het begint er meer en meer op te lijken dat het nog een poosje een onbereikbare grail blijft, zit al bijna een maand op het pakje te wachten… :disappointed_relieved:

2 likes

Een maand is wel erg lang maar soms blijft het ook wel erg lang bij de douane liggen.

1 like

Klopt; vanuit Australië meestal goede ervaringen, maar het kan een keer tegen zitten, en het is nu ook nog vakantietijd…

1 like

Hopelijk komt die alsnog.

1 like

Ik geef de moed nog niet op. :grin:

1 like

Here is my Masterpiece

1 like

And some of my professionals

2 likes

Dit is mijn grail.
Een TH Super Professional NOS full set.
Lang naar gezocht.
Horloge was toen ongeveer 2000 guldens.
Complete set met lederen dive kit en twee extra banden was maarliefst 3000 guldens.
Vandaar dat de dive kit moeilijk te vinden is.

Mika

2 likes