Het is een tijdje erg stil geweest bij Rolex met dit soort projecten. Marketingtechnische prachtig hoe ze dit nu weer op de kaart zetten. De DSSD Challenge is echt een mooi stukje techniek, zie ook dit filmpje:
Sorry als ik iemand tegen zijn schenen schop maar ik vindt het allemaal flauwekul.
Wat is er nou moeilijk aan om een horloge te maken dat 10.000 meter onder water kan.
Gewoon een dikke kast en een dik stuk glas ,meer niet.
Ik vindt Rolex ook een mooi merk natuurlijk maar dit gaat toch nergens meer over.
Sorry, maar ik moest het even kwijt.
groetjes Lenno
Ik had op z’n minst een paar gelikte closeups in ultra hoge kwaliteit verwacht
Ziet niet uit. De gewone dssd is al te groot.
lenno Schreef:
Sorry als ik iemand tegen zijn schenen schop maar
ik vindt het allemaal flauwekul.
Wat is er nou moeilijk aan om een horloge te maken
dat 10.000 meter onder water kan.
Gewoon een dikke kast en een dik stuk glas ,meer
niet.
Ik vindt Rolex ook een mooi merk natuurlijk maar
dit gaat toch nergens meer over.
Sorry, maar ik moest het even kwijt.groetjes Lenno
Klopt! Het is niet moeilijk om een stalen kast te maken die deze druk aankan. Ook glas is het probleem niet. Maar om die componenten dusdanig in elkaar te schroeven dat het een druk aankan van 108600000PA begint al iets lastiger te worden. Denk dan aan de deksel, kroon, band, sluiting, etc. etc. en dan begint het opeens een hele lastige opgave…Op de bodem van de marianentrog heerst een druk van 108600000pa omgerekend is dit 1107 Kg per cm’s:#, dus op iedere cm2 druk het gewicht van een kleine auto.
Allemaal leuk en aardig hoor, maar wat voor nut heeft dat horloge aan boord van die duikboot. Pure marketing. En wie zegt dat het horloge nu echt die druk aankan? Blijf erbij dat Rolex beter een aanatl horloges aan de buitenkant van de duikboot had kunnen bevestigen, om daarmee aan de wereld te laten zien dat zo’n horloge echt de druk aankan. En dan deze horloges vervolgens veilen voor een goed doel…
Dit is pure marketing bla bla…
Verso Schreef:
Allemaal leuk en aardig hoor, maar wat voor nut
heeft dat horloge aan boord van die duikboot. Pure
marketing. En wie zegt dat het horloge nu echt die
druk aankan? Blijf erbij dat Rolex beter een
aanatl horloges aan de buitenkant van de duikboot
had kunnen bevestigen, om daarmee aan de wereld te
laten zien dat zo’n horloge echt de druk aankan.
En dan deze horloges vervolgens veilen voor een
goed doel…Dit is pure marketing bla bla…
Het horloge zat dus aan de buitenkant.
Vahalis Schreef:
Verso Schreef:
Allemaal leuk en aardig hoor, maar wat voor nut
heeft dat horloge aan boord van die duikboot.
Pure
marketing. En wie zegt dat het horloge nu echt
die
druk aankan? Blijf erbij dat Rolex beter een
aanatl horloges aan de buitenkant van de
duikboot
had kunnen bevestigen, om daarmee aan de wereld
te
laten zien dat zo’n horloge echt de druk
aankan.
En dan deze horloges vervolgens veilen voor een
goed doel…Dit is pure marketing bla bla…
Het horloge zat dus aan de buitenkant.
LOL!
Volgens mij zat James in een drukcabine, het had evenwel een gewoon Seiko duikertje kunnen zijn. Dit is gewoon dikke marketing van die jongens van Rolex
James Cameron droeg dit horloge niet. Het is aan de buitenkant vastgemaakt. Net zoals bij de afdeling in de jaren 60.
Kijk even naar de foto’s in de link van thieuster. Op de robotarm is het horloge duidelijk te zien.
En een citaat uit die link
[quote]When James Cameron dove down and set this new record, he had an experimental Rolex DEEPSEA CHALLENGE attached to the outside of his DEEPSEA CHALLENGER submersible. If you examine the upper right-hand section of this image, you will see the experimental Rolex DEEPSEA CHALLENGE attached to the robotic arm.
[/quote]
Even voor de duidelijkheid, James Cameron droeg tijdens zijn duik een reguliere SDDS, aan de arm van de sub zat een SDDS challenge prototype bevestigd (Zie op de foto rechts bovenaan). Deze klok is dus wel degelijk 12km onder water geweest.
Tuurlijk is dit puur marketing, welke praktisch nut heeft het nu om een horloge aan de buitenkant van een onderzeeer te bevestigen? Maar goed welk prakisch nut heeft een mechanisch manufacture uurwerk tov digitaal? Klokken kopen/dragen/verzamelen is een beleving, en dit soort initaieven (marketing campanges) helpen mee die beleving te vergroten.
bert Schreef:
Volgens mij zat James in een drukcabine, het had
evenwel een gewoon Seiko duikertje kunnen zijn.
Dit is gewoon dikke marketing van die jongens van
Rolex
Klein beetje opletten bij de film.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
SuperC Schreef:
Iig leuk dat wij in drie topics exact dezelfde
discussie hebben
( Dacht precies hetzelfde. Verso heeft EN niet opgelet bij het filmpje EN niet opgelet op de andere artikelen van 't forum. Och, ik ben ook niet altijd even secuur.
:z even liggen slapen, maar ja, om nu drie topics van hetzelfde onderwerp te volgen…
En hebben ze het horloge al geveild voor een goed doel? (dat had ik er ook bij gezet).
Verso Schreef:
:z even liggen slapen, maar ja, om nu drie topics
van hetzelfde onderwerp te volgen…En hebben ze het horloge al geveild voor een goed
doel? (dat had ik er ook bij gezet).
Dat heb ik dan weer gemist